Gå til innhold
Hundesonen.no

Jage rein

Nokia

Recommended Posts

I sommer opplevde jeg mitt livs mareritt; Maja var løs i skogen og stakk av med sin hundevenninne etter REIN! Vi ropte og ropte, men bare Smilla kom tilbake.. Jeg har aldri vært så redd før, jeg trodde seriøst hun aldri ville komme tilbake. Vi ropte og ropte og ropte.. Og ropte, og etterhvert så vi en rein laangt oppi fjellsiden, og rett etter hørte jeg henne i buskene, og rett etter kom hun fram!! Det tok en laang stund før jeg fikk tak i henne, hun var så wæ, og bare løp fram og tilbake og holdt på å stikke igjen. Fikk heldigvis tak i henne den gangen, til slutt, men er livredd for at det skal skje igjen, og tør nesten ikke slippe henne mer.. Og jeg har sett maaasse rein rett ovenfor der vi bruker å gå, og i tillegg har det vært mange i boligfeltene og!

Dette ble litt langt, men... Forslag til hva som kan gjøres for at hun ikke skal jage rein flere ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kanskje du må vurdere å ta henne med på et saue/rein renhets kurs.. Hvis ikke må du trene masse, masse, masse på innkalling i langline. Du må få deg selv til å være best i alle situasjoner, belønningen for å komme til deg må alltid være bedre enn muligheten for å jage. Du må for all del ikke la henne få sjansen til å jage fremover, hvis du velger å trene på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...