Gå til innhold
Hundesonen.no

vinter :)

Dixie

Recommended Posts

Skrevet

Jeg lurer på om jeg burde ha dekken og/eller potesokker på toypuddelen vår på vinteren? :)

Jeg har hørt mange meninger om det, og vet ikke hva jeg skal gjøre..! :whistle:

Anbefaler dere potesokker og/eller dekken på hunden om vinteren?

Skrevet

Jeg bruker potesokker på Frøken (papillon på vinteren) siden det setter seg så sinnsykt mye snøklumper på og under bena hennes, stakkar :hmm: Hvis det er ekstra kaldt får hun på seg dekken :)

Skrevet

Jeg bruker potesokker på Frøken (papillon på vinteren) siden det setter seg så sinnsykt mye snøklumper på og under bena hennes, stakkar :hmm: Hvis det er ekstra kaldt får hun på seg dekken :)

Det er jo veldig lurt med potesokker og dekken :D

Men hvis man har potesokker, burde man ha potesalve i tillegg? :)

Skrevet

Jeg ville valgt å se det an. Er vanskelig å anbefale enten/eller. Hvis hunden fryser så bruker du dekken. Hvis ikke går det fint uten. Enkelt sagt :)

For eksempel så er det jo forskjell på -5 og -20 grader. Er det vind i tillegg fryser hunden lettere. Er den i bevegelse holder den seg varm, må den være i ro kan den trenge et dekken. Og så videre. Noen fryser lettere enn andre.

Min kortkorthårede hund klarer seg fint på korte tisseturer (ca 15 min) i -20 så lenge han er i bevegelse og det er vindstille. Skal vi være ute lenge, stå i ro, det blåser eller lignenede trenger han dekken.

Skrevet

Sier som Krelise, se det an.

Saltes det der du bor? Isåfall er potesokker veldig lurt uansett temperatur.

Skrevet

Jeg har potesokker på flatten om vinteren. Her hvor vi bor er det veldig mye, og veldig mye og ekstra mye snø. Og det er kaldt, og det klumper seg under potene. Dekken har vi ikke bruk for på han.

Basenjien må jeg nok kle ut med sokker, ull og varmeovn. Han synes nemlig det kan være kaldt ute når det er syv grader nå. :lol:

Skrevet

Jeg har potesokker på flatten om vinteren. Her hvor vi bor er det veldig mye, og veldig mye og ekstra mye snø. Og det er kaldt, og det klumper seg under potene. Dekken har vi ikke bruk for på han.

Basenjien må jeg nok kle ut med sokker, ull og varmeovn. Han synes nemlig det kan være kaldt ute når det er syv grader nå. :lol:

hehe, her vi bor og hvor jeg har teknt til å gå tur, er det mye snø! så potesokker tror jeg at jeg skal bruke! :D (ihvertfall der jeg skal gå tur)

Guest lijenta
Skrevet

Potesokker kan beskytte mot kule og mot salt. Potesalve brukes gjerne mellom og oppå tredeputene, av hvilken grunn du har på potefettet så har du også grunn til potesokker. Altså sprekker og potefett og potesokker som et eksempel. Jeg kjøper altid inn billige sokekr fordi jeg mister noen under veis om vinteren og da blir det ikke så dyrt, mine bruker dem ute i løssnøen og går lite langsmed veien. Dekken bruker jeg når dem skal være i bilen når det er grisekaldt.Så får du se det ann med hunden om hva den tåler av kulde, salt is også videre. Noen tåler mye mer enn andre så et eksakt svar kan jeg ikke gi deg.

Skrevet

Potesokker kan beskytte mot kule og mot salt. Potesalve brukes gjerne mellom og oppå tredeputene, av hvilken grunn du har på potefettet så har du også grunn til potesokker. Altså sprekker og potefett og potesokker som et eksempel. Jeg kjøper altid inn billige sokekr fordi jeg mister noen under veis om vinteren og da blir det ikke så dyrt, mine bruker dem ute i løssnøen og går lite langsmed veien. Dekken bruker jeg når dem skal være i bilen når det er grisekaldt.Så får du se det ann med hunden om hva den tåler av kulde, salt is også videre. Noen tåler mye mer enn andre så et eksakt svar kan jeg ikke gi deg.

ok, takk :) må bare se ann :)

Skrevet

Interessant tema. Og jeg er veldig glad for at jeg leser her. Jeg ante ikke at salt kan skade potene til hunden. :icon_redface:

Nå blir det ikke salta så mye her da, men det er jo uansett viktig å vite, så tusen takk.

Skrevet

jeg viste heller ikke det med salt :icon_redface:

Men hvor får man kjøpt bra potesokker som er så bra men ikke for dyre? :icon_confused::)

Jeg bestilte en god del via dogbooties.com. Billige sokker, og tar ikke lang tid før de havner i postkassa. Troll hundefôr selges også relativt billige (30 kr pr. stk). Dogbooties sine er store i størrelsen. Troll sine i L passet finfint til flattelatten, men de jeg bestilte i L fra dogbooties var stooore. Så kjøp en størrelse mindre fra DB i forhold til TH. :)

Skrevet

Jeg bestilte en god del via dogbooties.com. Billige sokker, og tar ikke lang tid før de havner i postkassa. Troll hundefôr selges også relativt billige (30 kr pr. stk). Dogbooties sine er store i størrelsen. Troll sine i L passet finfint til flattelatten, men de jeg bestilte i L fra dogbooties var stooore. Så kjøp en størrelse mindre fra DB i forhold til TH. :)

Okei, takk :D

Får se om jeg skjønner dogbooties.com da :lol::D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...