Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva må til for å ta en hund fra Sverige til Danmark?

Stine

Recommended Posts

Nå har det seg sånn at vi reiser til Danmark på lørdag, da gjennom Sverige. Og siden jeg er helt noldus til å finne frem på mattilsynets sine sider (da den danske) så spør jeg her. Trenger dem ormkur fra Sverige til Danmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke sjekke norske mattilsynets side og forvente å finne importregler til Danmark... :icon_confused:

INN i Danmark = sjekk hos Fødevarestyrelsen.dk.

(Men nei, neppe ormekur - de har jo allerede denne dvergbendelormen, liksom...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver at det er den danske "mattilsyn" siden jeg har sjekket :whistle: Og der finner jeg ingenting...

Det høres logisk ut i mitt hode at man ikke skal behandle mot bendelorm i Sverige siden Danmark allerede har den ormen, men jeg vil være 100% sikker :lol:

Har fått svar fra en svenske, og hun mener man ikke trenger å gi noen ormkur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen restriksjoner på å ta inn hund til Danmark fra Norge eller Sverige, det er tilbakeførselen som krever ormekur og godkjent vaksine. Også skal man kjøre "på rødt" når man kommer fra Danmark til Sverige på tilbakereisen (evt om man kommer med båt til Norge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg ikke finner frem til :lol: Alt det der har jeg i orden, men min hjerne tenkte at kanskje i disse ormkur hysteri dagene så kunne det være at man måtte ha det fra Sverige til Danmark og :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...