Gå til innhold
Hundesonen.no

Brukket klo

Recommended Posts

Jeg kom hjem fra fellestreningen på Ekeberg nå, og oppdaget at Akita har brukket en klo på langs. Hele kloen er (omtrent) delt i to, men begge bitene sitter der fortsatt. Det blør litt dersom jeg klemmer litt, og hun trekker til seg labben.

Vurderer å ta henne med til veterinæren i morgen, for da Santo brakk ulvekloen for noen år siden så fikk vi streng beskjed om å holde han unna vått underlag, ha på bandasje og gi han antibiotika pga infeksjonsfare... Er jeg veldig hønemor eller mener dere også at jeg bør ta henne med til veterinæren? Hvis ikke, hva kan jeg gjøre selv? Bare holde det tørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt hunden til veterinæren.

Hampus brakk en klo for 1 1/2 år siden.

Blødde en del, men hadde ingen smerter.

Han ble satt på antibiotika og smertestillende ( som jeg bare gav første kvelden ) i 10 dager.

Samme helg bra hunden til noen bekjente kloa si.

De gikk ikke til veterinæren, men endte der på akutt-time midt i påsken pga en heftig betennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det ikke bare er jeg som blir overhysterisk når sånt skjer! Og tenker at på en måte kan det jo være verre at kloen ikke er helt brukket, fordi da kan bakterier samle seg der inne... Da blir de ikke borte hvis jeg renser. Så da ringer jeg veterinæren i morgen tidlig og ser om de har ledig time. Hvis ikke så drar jeg til en annen veterinær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den løse biten blir nok klippet av før de vasker og bandasjerer poten.

Lykke til.

Håper hunden blir fort bra og smertefri!

Og nei, du er ikke overhysterisk, bare flink hundeeier i mine øyne. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den løse biten blir nok klippet av før de vasker og bandasjerer poten.

Lykke til.

Håper hunden blir fort bra og smertefri!

Og nei, du er ikke overhysterisk, bare flink hundeeier i mine øyne. :D

Takk :) Hun har utrolig høy smerteterskel da, så merker ikke noe annet enn at hun trekker til seg beinet når jeg tar på kloen. Håper vi får time i morgen, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...