Gå til innhold
Hundesonen.no

løpetid


Recommended Posts

Hei. Jeg har en langhåret Dachs, som nå er 14 mnd. Hun har f.t løpetid, og det jeg lurer på er om det er normalt at hun virker meget slapp, og sover mye. Når vi er på tur er hun helt normal, men når vi kommer hjem, så er hun f.t uinspirert, og det er så vidt hun gidder å åpne øynene når det skjer noe rundt hun. Er det noen her inne, som kan gi meg en tilbake meldingen. På forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund var helt lik da hun hadde løpetid. Sov mye mer enn vanlig og brydde seg ikke om lekene sine. Nyttet ikke å trene noe særlig på ting. Det blir bedre etter hvert, det ble det i hvert fall med Bell. Hun var daff første uken av løpetiden og så ble det gradvis bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for ett hurtig og hyggeligt svar. Det var beroligende å høre at det ikke er noe fare på ferde. Jeg takker så mye, for jeg var nesten på vei til veterinæren, og det er ikke alltid at det er billigt :) . Dette er min første hund, og man blir jo glad i dyret, og da blir man selvfølgelig bekymret.

Mvh Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil helst bare ligge i sofaen å leke IKEA schæfer og ball er rimelig oppskrytt. Normalt er hun klar for det meste, men nå bare sukker hun ved siden av meg og bare gløtter på øynene, orker ikke noe når jeg reiser meg. Eneste hun gidder å engasjere seg i er mat. Så er det noen på kjøkkenet er hun der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for hyggelige svar på mitt spørsmål.

Må si at det å logge meg inn på dette forumet var noe av det smarteste jeg har gjort , hvertfall i dag :) .

Når det gjelder dette her med "bebiser", så var jeg egentlig ferdig med det. Jeg har passert de 40, å vel så det, så jeg ble overrasket hvor krevende det er med hund, men når sant skal sies, så har det også vært mye glede og latter også :D

Ha en fin dag

Mvh Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...