Gå til innhold
Hundesonen.no

hvordan finne valpe utstilling/show..?

Krilo

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er helt nybegynner når det gjelder utstilling, både av valp og voksne hunder.. men nå nærmer det seg med stormskritt at vi får valpen i hus, og vi har tenkt å prøve oss på litt utstillinger (fra han er 4 mnd.er det ikke da de kan begynne å stilles ut??)

men hvordan finner jeg ut hvilke utstillinger han kan meldes på? har sett inne på nkk sine nettsider, men kan inrømme at jeg ikke skjønte så mye igrunn..er det vanlig utstilling jeg skal se på, eller show?

fant plutselig ut at han er jo 4 mnd. mitt på sommeren så da er det greit å begynne å planlegge litt alt nå :aww:

setter stor pris på litt guiding i den store utstiller verden! :)

Skrevet

De aller fleste utstillinger som ikke er NKK har valpeshow. Så da er det bare å se på terminlista inne på NKK :) Ellers kan du også velge valpeshow i menyen, og da kommer de fleste utstillinger som kun er valpeshow opp. Ellers står også de fleste i hundesport.

Skrevet

En del valpeshow annonseres gjennom flygeblader på den siste "ordentlige" utstillingen før valpeshowet (krøkkete setning ja :icon_redface: ). Noen annonseres ikke på andre måter heller.

Jeg syntes også det var vanskelig å få vite om valpeshow siden jeg ikke var på andre utstillinger.

Noen raseklubber har mailinglister som opplyser om slikt. Noen henger opp lapper på butikker. Og så jungeltelegrafen da :P Jeg synes egentlig at valpeshow er vanskelige å finne hvis man ikke er "inne" i et hundemiljø.

Skrevet

Sonen, altså her er også et greit sted og holde et øye med. Et godt tips er å faktisk sjekke for stedet ligger, for noen ganger tenker man at det er i huttiheita, også viser det seg at det bare tar en time å kjøre :)

Du kan jo si hvilke områder som er aktuelle for deg å reise til, og fra hvilken dag du kan stille hunden din, så har kanskje noen soniser tips om valpeshow, jeg tar også gjerne imot tips :D

Skrevet