Gå til innhold
Hundesonen.no

Videokamera


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Er på jakt etter ett videokamera til å filme MH, stevner (både inne og ute). Trenger ikke være superduper kvaltiet så man ser alle detaljer, men kjekt om man faktisk ser om hunden går 2 eller 10 meter :P Og overføre greit til maskinen for å kunne legge det ut på nett evt.

Tittet på dettekamra, men ble litt usikker når det står:

Operativsystemstøtte MS Windows 7, MS Windows Vista, MS Windows XP

Jeg har jo MacBook og lurer litt på om det faktisk går greit? Foreløpig har jeg ikke hatt ett enste problem med speilrefleksen eller kompaktkamera. Men nå begynnte jeg å lure :icon_confused:

Kom gjerne med andre forslag om dere vet at noe fungrer bra til den bruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr nok at du ikke får brukt programvare ol som følger med. Kameraet burde fungere. Merk burde, jeg ville googlet litt rundt med modellnavn + mac eller os x bak for å sjekke

Jeg har det her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617535 og er veldig fornøyd, eller strengt talt stor fornøyd. Så bra kvalitet, liten så den passer i lomma og kan monteres på stativ, og fungerer på alle operativsystemer native :D

Jeg har filmet også mange snutter inne og er veldig fornøyd. Det er ikke mega med zoom, men nok når mine løp løse og herjet. + at kvalitetn ble kjempebra, har også kjørt det på TV-en som er 50" og det var suverent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det så desverre veldig tung ut å holde over lengre tid.

Om jeg filmer på MH så går jeg gjerne med det i 2-4 timer og filmer. Da må jeg nesten ha noe som er behagelig å holde stødig, selv når man begynner bli sliten i armene.

Har ikke noen andre forslag som går greit til Mac, men samtidig holder seg under 2000,- ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så desverre veldig tung ut å holde over lengre tid.

Om jeg filmer på MH så går jeg gjerne med det i 2-4 timer og filmer. Da må jeg nesten ha noe som er behagelig å holde stødig, selv når man begynner bli sliten i armene.

Har ikke noen andre forslag som går greit til Mac, men samtidig holder seg under 2000,- ?

Ja også holder det bare 2 timer :whistle:

Skal titte nå :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner helle litt mot dette kamera. Men nobb som jeg er så skjønner jeg ikke hvor lenge det batteriet varer eller om minnekort er med :icon_confused:

Fint kamera, men googlet litt rundt og her er en kommentar:

- Jeg kunne ønsket meg bedre batterilevetid. Med litt menyblaing, zooming og av-og-på er batteriet flatt omtrent når 16GB-minnekortet er fullt - etter ca 1,5 t.

Her er et engelsk review

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Akkurat det med batteriet så kan jeg kjøpe ett batteri til, om jeg bare klarte finne ut hvilket batteri som skal brukes til :icon_confused:

Føler virkelig at jeg ikke kan en shitt om dette altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med batteriet så kan jeg kjøpe ett batteri til, om jeg bare klarte finne ut hvilket batteri som skal brukes til :icon_confused:

Føler virkelig at jeg ikke kan en shitt om dette altså :lol:

Det er ganske greit :) skal vi seeee *anette finner*

her selger de.

Men batteritypen den har er Canon BP-2L5 - du kan gå i fotobutikk eller lete på nett etter det. + du burde nok ha med et ekstra minnekort eller to også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner helle litt mot dette kamera. Men nobb som jeg er så skjønner jeg ikke hvor lenge det batteriet varer eller om minnekort er med :icon_confused:

Jeg kjøpte det i fjor og det er for så vidt et veldig bra kamera, kan stå veldig langt unna og filme hundene uten at det går så veldig utover over kvaliteten. Det største minuset med kameraet er at batteriet varer veldig lite, etter maks 50min er det tomt for strøm. Det følger ikke med minnekort men man kan filme et par timer på det minnet som er i videokameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det er ganske greit :) skal vi seeee *anette finner*

her selger de.

Men batteritypen den har er Canon BP-2L5 - du kan gå i fotobutikk eller lete på nett etter det. + du burde nok ha med et ekstra minnekort eller to også :)

Tusen takk for hjelpen. Det blir nok ett av de store batteriene der også ett ekstra minnekort (eller to ja)

Jeg kjøpte det i fjor og det er for så vidt et veldig bra kamera, kan stå veldig langt unna og filme hundene uten at det går så veldig utover over kvaliteten. Det største minuset med kameraet er at batteriet varer veldig lite, etter maks 50min er det tomt for strøm. Det følger ikke med minnekort men man kan filme et par timer på det minnet som er i videokameraet.

Takk for info.

Virker som de fleste videokamera til den prisen har veldig dårlig batterikapasitet når jeg leser rundt. Så må nok beregne inn ekstra batteri i prisen skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Begynner helle litt mot dette kamera. Men nobb som jeg er så skjønner jeg ikke hvor lenge det batteriet varer eller om minnekort er med :icon_confused:

Har ikke kjøpt noe, bare lånt. Det er utsatt på ubestemt tid :P

Du har ikke tilfeldigvis lånt det du vurderte å kjøpe?

Jeg har så lyst til å ha kamera når valpene kommer, og jeg får trolig en fin sum igjen på skatten i år, så jeg tenkte det kunne være 30 årsgave til meg selv, men da vil jeg kjøpe et ok kamera som varer en stund, tåler ulike lysforhold (utstillingshaller, stevnehaller, stuer, skoger, etc) og har grei zoom. Ekstra batteri kan jeg godt kjøpe i tillegg, men jeg vil ikke ha kornete og grøtete sorte filmer... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Du har ikke tilfeldigvis lånt det du vurderte å kjøpe?

Jeg har så lyst til å ha kamera når valpene kommer, og jeg får trolig en fin sum igjen på skatten i år, så jeg tenkte det kunne være 30 årsgave til meg selv, men da vil jeg kjøpe et ok kamera som varer en stund, tåler ulike lysforhold (utstillingshaller, stevnehaller, stuer, skoger, etc) og har grei zoom. Ekstra batteri kan jeg godt kjøpe i tillegg, men jeg vil ikke ha kornete og grøtete sorte filmer... :icon_redface:

Nei det er ett eldre kamera. Filmet MT/Korad med det og kan ikke si jeg er fornøyd om det er kvaliteten på en solfull dag og en person som står helt i ro og filmer.

Jeg kjøpte et billig HD kamera på salg. Det kostet rundt 2000,- å er helt rått, jeg er superfornøyd med filmkvaliteten, å det er kjempegodt å ha i hånden over lang tid :) Skal finne navn..

Oh! Du har Mac har du ikke? Funker kamera mot det?

Har du noen linker til ute og inne filming med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh! Du har Mac har du ikke? Funker kamera mot det?

Har du noen linker til ute og inne filming med det?

Jeg har mac jo, eneste jeg har hatt problemer med er at jeg får lastet inn bilde fra det ene minnekortet, men ikke det andre (det er noe som har kommet nå, for har importert før uten problemer, så misstenker at feilen ligger på minnekortet). Her er film fra ute i hagen:

Her er film eksempel fra inne i dårlig lys:

(var vist mye ute på den filmen) - husk å sett på HD da, ikke spill i 360, for da dævver du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...