Gå til innhold
Hundesonen.no

Endre soveplass

MegaMarie

Recommended Posts

Hjemme sover Blondie i sengen min eller på gulvet, men jeg har alltid tenkt at når jeg flytter ut så skal hun ikke sove i sengen ihvertfall. Hvor hun skulle ligge da har jeg aldri tenkt noe over.

Hos kjæresten sover hun i sengen sin uten for rommet vårt. Dette virker til å gå fint, men det er gjennsynsglede når jeg kommer ut til henne på morgenen, så jeg vet ikke om hun kanskje savner flokken en del om natten.

Så det jeg lurer på da er burde hun få sove i egen seng på gulvet på rommet, eller spiller det ingen rolle om hunden ligger utenfor rommet? Er stygt gjort mot en hund som ofte har lagt i sengen og bytte til at hun nå skal ligge på gulvet? Hun ligger seg jo ofte frivillig på gulvet hjemmet også.

Har noen erfaring med bytte av soveplass hos hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme sover Blondie i sengen min eller på gulvet, men jeg har alltid tenkt at når jeg flytter ut så skal hun ikke sove i sengen ihvertfall. Hvor hun skulle ligge da har jeg aldri tenkt noe over.

Hos kjæresten sover hun i sengen sin uten for rommet vårt. Dette virker til å gå fint, men det er gjennsynsglede når jeg kommer ut til henne på morgenen, så jeg vet ikke om hun kanskje savner flokken en del om natten.

Så det jeg lurer på da er burde hun få sove i egen seng på gulvet på rommet, eller spiller det ingen rolle om hunden ligger utenfor rommet? Er stygt gjort mot en hund som ofte har lagt i sengen og bytte til at hun nå skal ligge på gulvet? Hun ligger seg jo ofte frivillig på gulvet hjemmet også.

Har noen erfaring med bytte av soveplass hos hund?

Skal ikke være noe problem å bytte soveplass. I starten vil du nok merke stor gjensynsglede og slikt, men etterhvert vil det roe seg. Tror det vil være enklere for henne å være utenfor rommet, enn å ligge på samme rom og ikke få lov å komme opp kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linux har noen steder han får ligge på rommet vårt, og noen steder han må ligge utenfor rommet, og noen steder han får velge. Og det går helt problemfritt. Han har et par forskjellige senger (dvs hundesenger) som er hans, og hans soveplass er der han sover. Når han får velge hvor han skal ligge (hjemme hos oss) havner han stort sett på plassen sin i stua. Jeg tror ikke du skal lage så stort problem ut av det, men bare si at sånn er det nå. Hvis hun i tillegg har sin egen seng, kan du jo bare befeste enda mer at det er hennes plass, slik at det kanskje blir sånn som med LIinux da, at soveplassen er der den senga er, og at det er trygt og godt. Det er nok som Enits sier, at gjensynsgleden når dere har sovet på hver deres rom er stor i begynnelsen, men jeg tror ikke nødvendingvis du skal legge så mye i det jeg da, hun har det sannsynligvis helt fint, men som den ekte hunden hun er ønsker hun deg velkommen og hilser god morgen når dere møtes om morgenen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...