Gå til innhold
Hundesonen.no

Servicehund

tesa

Recommended Posts

Hei!

Har en hund som jeg godt kunne tenke meg å lære opp til å bli servicehund. Syns dette virker spennende og givende på samme tid. Lurer derfor på hvordan jeg kan gjøre det? Kurs? Tenker i første rekke på å bruke henne som besøkshund på eldresenter og andre "institusjoner" av alle slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har en hund som jeg godt kunne tenke meg å lære opp til å bli servicehund. Syns dette virker spennende og givende på samme tid. Lurer derfor på hvordan jeg kan gjøre det? Kurs? Tenker i første rekke på å bruke henne som besøkshund på eldresenter og andre "institusjoner" av alle slag.

Tror ikke du behøver å ha en servicehund for å ha den som besøkshund på eldresenter. Ihvertfall ikke slik jeg har erfart det, bl.a. fra "mitt" sykehjem/dagsenter/trygdebolig/altmuligomsorgundersammetak "et sted i Oslo." :)

Ta kontakt med det eldresenteret som du har blinket deg ut og spør. :) Å, det er så hyggelig å se hvordan brukerne lyser opp når de får kosemose på en hund, ta den på fanget/oppi rullestolen sin, føle at akkurat de er betydningsfulle for hunden. Herlig!

Edit: Jeg jobber ikke der, men har ofte med mine bikkjer dit. Og bikkjene storkoser seg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...