Gå til innhold
Hundesonen.no

For høy PH

Henriette

Recommended Posts

Emma har fått alt for høy PH, type like høy som hos drøvtyggere.

Starta med UVI som måtte 2 antibiotika kurer til for å få bort, og da var PH på 9,5.

Etter desse kurene, så er den bare nede i 8 :lol: nå har vi skifta for til spesific CCD og skal nå prøve å blande i litt RC Urinary og tilsette litt Askorbinsyre.

Det jeg like minst er att Emma nå ser ut som et beinrangel, hu ser virkelig ikke ut, men fått streng besked med vaet at hu må gå en stund på KUN tørrforene, null snacks, null v&h, bare tørrfor. Så nå må jeg bare øke formangden litt til og legge til et måltid nr 3 tenker jeg. Så UVI`en er alstå ikke der lenger, men Ph er fortastt på bærtur.

Er det andre her om har vert borti det, er det nornmalt at det ikke går bort etter medesinering, forendring og ekstra c-vit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Nå er jeg trøtt så jeg kan bomme men hunden min hadde i hvertfall basisk urin/mener det er samme som høy ph. Fikk anbefaling å bruke C-vitaminer og så skulle vi se det ann fram til løpetiden hadde vært fordi hun kunne få en bedring da. Omtrent samtidig så byttet jeg ut vanlig tørfor med V&H av andre grunner og har ikke hatt uiv. Har foret på V&H i litt over 6 måneder nå. Jeg tok urinprøve fordi hun til stdighet skulle ut og tisse og det har nå normalisert serg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg trøtt så jeg kan bomme men hunden min hadde i hvertfall basisk urin/mener det er samme som høy ph. Fikk anbefaling å bruke C-vitaminer og så skulle vi se det ann fram til løpetiden hadde vært fordi hun kunne få en bedring da. Omtrent samtidig så byttet jeg ut vanlig tørfor med V&H av andre grunner og har ikke hatt uiv. Har foret på V&H i litt over 6 måneder nå. Jeg tok urinprøve fordi hun til stdighet skulle ut og tisse og det har nå normalisert serg.

C-vit får hun og løpetiden er nå 3 mnd på etterskudd så når den kommer er usikkert :lol: vom skulle jeg ikke gi før PH har kom enda lenger ned fikk jeg besked om igår, for jeg var innom dem for å høre ang om jeg kunne gi V&H i tilleg for å få opp vekta litt, men når den enda er så høy så var visst ikke det en god idè :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

nei kjøtt skal da være basisk etter hva jeg husker og da skal liksom ikke det være gunstig men her forsvant den hyppige tissingen og har blitt borte. Hun drakk også endel da hun gikk på tørfor og det er også blitt til å drikke i normale doser. Har ikke målt ph i urinene hennes siden alle spesielle symptomer ble borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...