Gå til innhold
Hundesonen.no

Nappe ørehår

småtroll

Recommended Posts

Shih tzu er ikke en rase som kan nappes eller har hår som ikke gror noen steder.

I følge tilsvarende tråd på vårt forum er rådene følgende. Ikke nappe om man ikke er helt sikker på at det er et absolutt behov. Napping av ørehår er såpass smertefullt at når man skal gjøre det må man dope ned hunden hos dyrlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shih tzu er ikke en rase som kan nappes eller har hår som ikke gror noen steder.

I følge tilsvarende tråd på vårt forum er rådene følgende. Ikke nappe om man ikke er helt sikker på at det er et absolutt behov. Napping av ørehår er såpass smertefullt at når man skal gjøre det må man dope ned hunden hos dyrlegen.

1) Skjønte ikke første setningen, jeg. :aww:

2) Det med smerten er helt feil, heldigvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napping av ørehår er såpass smertefullt at når man skal gjøre det må man dope ned hunden hos dyrlegen.

Okay, det er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. Som Siri sier, hvis det gjør så vondt for hunden så har du nappa feil! Det blir vondere for hunden om det gror igjen og blir fullt av verk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, det er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. Som Siri sier, hvis det gjør så vondt for hunden så har du nappa feil! Det blir vondere for hunden om det gror igjen og blir fullt av verk!

Og kladder, faktisk. Har opplevd det i ørene på en storpuddel som ble hentet fra eieren sin. (Samme hund gikk på de lange klørne sine og.... ja, den stilen :D ) Fytti. Men trur du han syntes det var godt da jeg begynte å nappe ører, a? :) Så bare at han fikk "gåsehud på ryggen." :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kladder, faktisk. Har opplevd det i ørene på en storpuddel som ble hentet fra eieren sin. (Samme hund gikk på de lange klørne sine og.... ja, den stilen :D ) Fytti. Men trur du han syntes det var godt da jeg begynte å nappe ører, a? :D Så bare at han fikk "gåsehud på ryggen." :)

Off, stakkar liten da :D Tviler ikke på at det var veldig godt for han! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...