MiriamElUaamari Skrevet 21. Januar 2011 Rapporter Skrevet 21. Januar 2011 Hei! jeg vet at det finnes en helt lik bare en mindre størrelse av japansk spisshund, men husker ikke hva navnet var. noen som vet?
HeleneFS Skrevet 21. Januar 2011 Rapporter Skrevet 21. Januar 2011 mittelspitz,Kleinspitz eller tysk spitz? (bare gjetter) pomerian?
Marianne&Java Skrevet 21. Januar 2011 Rapporter Skrevet 21. Januar 2011 Volpino italiano muligens? Det er bare utseendemessig hundene er like altså.. Det er fortsatt forskjellige raser
HeleneFS Skrevet 21. Januar 2011 Rapporter Skrevet 21. Januar 2011 ja, det kan virke som det er denne Volpino italiano, som egentlig betyr liten rev, har utvilsomt samme opphav som tysk spitz og må derfor anses som svært gammel av type, men den er hvit av farge og som rase har den neppe oppstått noe særlig før den tyske spitzen. Den hvite fargen kan være et resultat av krysninger med japansk spisshund, som den også ligner og som mange hevder er en del av opphavet.
MiriamElUaamari Skrevet 21. Januar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Januar 2011 Takk for svar mittelspitz var det jeg var ute etter. hva er egentlig forskjellen på spitz'ene du nevnte?
HeleneFS Skrevet 21. Januar 2011 Rapporter Skrevet 21. Januar 2011 jeg aner ikke, men jeg fant denne vesentlige forskjellen Germanspitz deles op i 5 grupper: Zwergspitz (pomeranian): 20 cm +/- 2 cm , Kleinspitz: 26 cm +/- 3 cm, Mittelspitz: 34 cm +/- 4 cm, Grosspitz: 46 cm +/- 4 cm og Wolfspitz (Keeshond): 49 cm +/- 6 cm
Tuskelusken Skrevet 21. Januar 2011 Rapporter Skrevet 21. Januar 2011 Spitz'ene Hapzen nevnte er alle tysk spisshund, bare i forskjellige størrelser. Det er hvertfall den hovedsakelige forskjellen.
Gjest Skrevet 22. Januar 2011 Rapporter Skrevet 22. Januar 2011 Jepp, de tyske spisshundene (klein, mittel, og gross) sier noe om størrelsen på hundene :rolleyes2:
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar