Gå til innhold
Hundesonen.no

klikkertrening og barn

busy

Recommended Posts

Har en datter på 8 år. Og skulle gjerne hatt noen tips til hjemmesider eller youtube linker som demonstrerer klikkertrening som vil være lett forståelig for henne, må være norske. Bøker og DVD tips også :frantics:

Og gjerne noen tips til hvordan vi kan jobbe på timingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den tynneste av de bøkene Canis har gitt ut er lettfattelig (er vel Klikkertrening for din hund den heter), men jeg aner jo ikke helt hvordan det blir for en 8 åring. Kanskje dere kan låne noen av bøkene på biblioteket eller av kjente og se hvordan hun synes de er?

Ang timing er det flere måter å trene opp på uten bruk av hund (det beste er at hunden ikke er til stede da).

Selv har jeg kjørt en del på jobb med klikker i hånda. Og klikket for eksempel i det et lys skifter til grønt eller til rødt. Akkurat når et menneske setter ned foten på fortauskanten, i det en dør smeller igjen etc. Eller velge seg en bestemt ting på TV eller ute ellers man kan klikke for. En annen ting er å sprette en ball, og klikke når den akkurat når øverst på buen. Men da er det jo en fordel at hunden ikke er tilstede, slik at man ikke vanner ut klikkeren.

En annen ting er at barn kan klikke hverandre, eller en av foreldrene. Så får de jo trent på dette med å shape uten at det "går utover" hunden. Både være den som klikker, og den som blir klikket for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...