Gå til innhold
Hundesonen.no

"Bare" en historie

Guest Hyper_Bærta

Recommended Posts

Guest Hyper_Bærta

Denne historien har jeg skrevet selv..Den er IKKE sant, men det kan lett skje...=(

Vil gjerne høre deres meninger om akuratt det å omplassere hunden forde at den ikke vant den og den konkurransen..Det er det MANGE som gjør her i Norge, det LÅVER jeg...=(

N uch Mister Milkshake

I Trondheim bodde Norges peneste hund: N uch Mister Milkshake…Han var av rasen Gordon Setter og var fem år. Alle naboene elsket han høyt på jord, det gjorde selvfølgelig eieren også. Milkshake var en ekstremt flink jakt hund, og Norsk utstillings champion. En helg den skulle på jaktprøve gikk alt galt. Eieren glemte fløyta si hjemme. Når hunden løp fikk ikke eieren gitt orndtlige kommandoer så hunden og eieren feila litt.. Fra og være Norges mester i jakt så ble de sist på lista. Eieren ble forbannet og lå ut annonser på nettet. Tida fløy og ingen svarte.

Eieren blei så lei at han kjørte til Melhus og satte fra seg hunden der.

Hunden ble ståendes igjen. Uten mat og vann.

Den lå på sprang bortover veien. Den gikk og gikk. Det hendte at han stoppa og drakk av små søle dammer, også spiste han mat som han fant i søppel bøtter.

En dag begynte det og regne. Milkshake gikk langsetter veien i mørket. Siden han var svart så var han vanskelig og se. Plutselig lød en voldsom lyd, og lys kom bortover asfalten. Så lød et høyt tut, et brak også ble alt plutselig svart.

Eieren angret på at han hadde satt ut hunden på den måten. Det var jo tross alt ikke hundens feil. Så han kjørte til Melhus i stri regnet. Da han kom et stykke inn i byen syns han at han så et kadaver liggendes i vei kanten. Han hoppet ut av bilen for og se hva det var. Til hans store forskrekkelse var det hunden hans.

Han satte seg ned og skreik. Han hadde tatt livet av sin egen hund!!!

Eieren hadde en pistol i bilen sin, og den brukte han til og trene hunden med.

Han tok et fleece teppe og la over seg selv og hunder. Dermed satte han pistolen mot hodet. Etter et høyt smell fantes det ikke noen eier til Milkshake mer…

Ungene til denne mannen begravde hunden og faren sin i samme grav. På grav støtten sto det:

” Begge vil bli svært savnet. Til himmelen dro de, i himmelen skal de bo. Vår kjære pappa og han beste venn, Milkshake! ”

GI HUNDEN EN SJANSE! DET ER IKKE ALLTID HUNDENS FEIL OM DERE FEILER. TENK DEG OM FØR DU TAR LIVET AV EN USKYLDIG!!!”

Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

HaHa...JEG eeeelsker å finne på ting..Desverre så vil ikke hjernen min samarbeide når jeg sier: positivt...ALT må ha en fæl fæl slutt...=S Har ALDRI skrevet en positiv historie før...Eller jo..Evnetyret om hunden og de gode hjelperne..Det var den enesten!!! :D HaHa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...