Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hjelp til og finne seminarer


Nesten ny med gale hunder

Recommended Posts

Hei

jeg er ute etter opplysninger, anbefalinger til hvilke seminarer dere anbefaler for å lære mest mulig om hund. Hundene kan mye men jeg kan ikke noe annet en å gå tur med dem.

Ønsker å lære litt om det meste og ta det derfra.

Her er en tråd som kan hjelpe deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja det høres da ut til at det kanskje er samme menneske. '

Altså jeg kjenner best til strihåret vorsteh og hva du kan bruke den til. Det som kan være lurt er å tenke på om du skal bruke den til jakt eller trekk eller begge deler. Når det gjelder jakt så kan duse om Vorstehhund klubben har aktiviteter i nærheten av der du bor. Gå på vorsteh.no og se. Ellers kan du gå på Nkk.no og leite opp andre fuglehundklubber i nærheten av der du bor. Det er godt å ha noen å spørre. Ellers så har du fuglehundskolen,

Se ogå litt over hva mennen din hadde av literatur, spør gjerne hans gamle kompisser om råd.

Nå først så tror jeg at jeg ville spandert på meg to grunnkurs i vanlig dressur kanskje gått opp til bronsemerke med dem. Ikke for hundene sin del men rett og slett fordi du trenger å lære. Dette bør nok være mot den læringsfilosofien som manne din har brukt for at du og hundene skal komme fortes samstemte. Ellers så er det bare å spørre så skal jeg svare så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja det høres da ut til at det kanskje er samme menneske. '

Altså jeg kjenner best til strihåret vorsteh og hva du kan bruke den til. Det som kan være lurt er å tenke på om du skal bruke den til jakt eller trekk eller begge deler. Når det gjelder jakt så kan duse om Vorstehhund klubben har aktiviteter i nærheten av der du bor. Gå på vorsteh.no og se. Ellers kan du gå på Nkk.no og leite opp andre fuglehundklubber i nærheten av der du bor. Det er godt å ha noen å spørre. Ellers så har du fuglehundskolen,

Se ogå litt over hva mennen din hadde av literatur, spør gjerne hans gamle kompisser om råd.

Nå først så tror jeg at jeg ville spandert på meg to grunnkurs i vanlig dressur kanskje gått opp til bronsemerke med dem. Ikke for hundene sin del men rett og slett fordi du trenger å lære. Dette bør nok være mot den læringsfilosofien som manne din har brukt for at du og hundene skal komme fortes samstemte. Ellers så er det bare å spørre så skal jeg svare så godt jeg kan.

Hei tror jeg?

skjønner ikke hva du mener med første settning?.

Men den strihårede har dem skutt fugel for. Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil. Da jeg aldri har gjort noe med hund. Men jeg har meldt meg på jegerprøvekurs, og vår oppdretter på schäfer sier at denne hunden kan brukes til alt. Jeg er blidt tilbudt å selge han, men jeg kommer til og beholde dem begge.

Økonomisk eller håndterings messig er dem ikke noe problem.

Men siden jeg ikke kan noe, hadde jeg håpet å lære noe som gjorde at hundene hadde det mere morro.

Min avgåtte manns treningsgruppe er selvfølgelig åpne for oss. Det samme er våre oppdrettre, men jeg føler det er vanskelig å følge med da min kunskap ikke er på det nivået.

Men tusen takk for tipsene så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder du til da? :)

Er det noen grener som intresserer mer enn andre? Feks lydighet, spor, freestyle etc?

Jeg har sett på min mans trening, og har vell litt vanskelig for å føle noen stor fasinasjon for ting på bane. Men søk i skogen etter mennesker var morro.

Freestyle ser veldig håpløst ut. Hvor vanskelig er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på min mans trening, og har vell litt vanskelig for å føle noen stor fasinasjon for ting på bane. Men søk i skogen etter mennesker var morro.

Freestyle ser veldig håpløst ut. Hvor vanskelig er det?

Aner ikke! :)

Det var forsåvidt bra forslag, har aldri trent det selv.

Rundering (søk etter folk i skogen) er en artig aktivitet, kan lite selv men det er sikkert noen andre her inne som kan være behjelpelig med tips om kurs og trening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg skrev at det er mulig det er samme menneske så henviste jeg ikke godt nok menden over meg henviste til en link som går til et likt innlegg som står på canis.no. Og det kan jo hende at du har lagt ut den siden den også dukket opp i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke! :)

Det var forsåvidt bra forslag, har aldri trent det selv.

Rundering (søk etter folk i skogen) er en artig aktivitet, kan lite selv men det er sikkert noen andre her inne som kan være behjelpelig med tips om kurs og trening. :)

Det stemmer Jeg er samme menneske.

Fikk andbefalt dette i stede av ei venn.

Prøver nå og få liit oversikt etteter at jeg flyttet tilbake fra Lohja i Finland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...