Gå til innhold
Hundesonen.no

Halt valp

mocci

Recommended Posts

Igår kveld ble valpen min på 9 mnd plutselig halt på høyre bakben. Hun har aldri haltet før, men etter mye løping rundt i snøen igår kveld så oppdaget jeg at hun haltet da hun kom inn. Hun vil ikke trø ned på bakbeinet, holder det opp, ofte strekker hun benet rett ut bakover...

Hun haltet fortsatt da jeg stod opp imorges. Jeg er veldig usikker på om jeg skal kontakte veterinær eller se det ann til over helgen?

Jeg tenkte først at hun kanskje var bare litt kald/frossen på poten men da hun fortsatt halter idag selv etter en natt i ro, da blir bekymret for om det kan være noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en tur til veterinær i går bare for å være på den sikre siden. Veterinæren konkluderte med at valpen min har fått en vridning/forstuing i kneleddet, veterinær kunne ikke kjenne noe feil med leddbåndene men dette skal undersøkes nærmere hvis hunden ikke er blitt bra i løpet av 1,5 uke. Har også fått betennelsesdempende/muskelavslappende piller som skal gis i 7 dager. Valpen min er mye bedre, trør mer ned på poten men halter fortsatt. Jeg er fortsatt litt bekymret for at dette ikke skal gå over av seg selv.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...