Gå til innhold
Hundesonen.no

Prisøkning helt plutselig

Inustaff

Recommended Posts

Opplevde idag at vår kjære beloved og trusted veterinær plutselig fant ut at de skulle forandre pris på et inngrep som vi har vært inne for før.

Det har vi kvittering på.og inngrepet kan gjøres på to måter.

Vi valgte den måten som er mest hensiktsmessig,etter å ha valgt det som var dømt til å mislykkes,men gjerne ansees å være "best å prøve"

Inngrepene er forskjellige i pris hos alle veterinærer,og det var som sagt også en annen pris på inngrepet sist vi gjorde det.

Idag fikk vi beskjed om prisen som plutselig var 1500 mer,og de sa at det var fast pris.

Jeg sa at neida,vi har fått prisen av dere flere ganger og vi har gjort dette før,dere sa at prisen var x og x.

Vi har også kvitteringer på begge type inngrep på flere hunder,og det provoserer meg at de står og sier at det plutselig er mye dyrere bare på få mndr.

Unnskyld meg men WTF?

Går det an og bare forandre prisen når vi har hatt enighet og fått en annen info ganske nylig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kvitteringer på begge type inngrep på flere hunder,og det provoserer meg at de står og sier at det plutselig er mye dyrere bare på få mndr.

Unnskyld meg men WTF?

Går det an og bare forandre prisen når vi har hatt enighet og fått en annen info ganske nylig?

Selvsagt går det an? Hva er problemet? Priser øker stadig vekk, de, og det er det ikke overraskende at det også skjer hos veterinær? At dere har fått oppgitt annen pris tidligere har vel ikke en tøddel å si så lenge dere ikke har bedt om et prisoverslag nå nettopp for AKKURAT DETTE inngrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt går det an? Hva er problemet? Priser øker stadig vekk, de, og det er det ikke overraskende at det også skjer hos veterinær? At dere har fått oppgitt annen pris tidligere har vel ikke en tøddel å si så lenge dere ikke har bedt om et prisoverslag nå nettopp for AKKURAT DETTE inngrepet.

Jeg vet at det går an,og eeh ja jeg vet at priser øker stadig vekk,men jeg mener det er direkte frekkt ettersom vi har gjort det flere ganger og plutselig var det mye dyrere,og argumentet var "åå jamen joo dere betalte det samme sist"

Alt øker,little by little... En ting er økning med noen hundre,en annen ting er å ta 150 % mer.Du kan si hva du vil men jeg anser det ikke for å være normalt.

Hvorfor skal vi be om prisoverslag på ett inngrep som er gjort flere ganger og som det VAR enighet i prisen om pga at den var fast? Vi har tross alt nettopp vært der.

Om veterinæren skal øke prisen og de vet at kunden har vært der før ganske mye så burdte de informere om at det har økt med 150% ,da ville jeg selsvagt gått et annet sted og betalt mindre ,ettersom alle andre ligger på normal pris.

Det er prinsippet som er problemet,hva tror du? Tror du ikke jeg klarer betale hva dyrlegen krever uten å måtte sitte her å sutre fordi det ble dyrere?

Er det noe vi er mestre i så er det å betale dyrlegen ,og det bryr meg midt i fiseringen,men når folk er hva jeg anser å være urimelige da blir jeg irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om veterinæren skal øke prisen og de vet at kunden har vært der før ganske mye så burdte de informere om at det har økt med 150% ,da ville jeg selsvagt gått et annet sted og betalt mindre ,ettersom alle andre ligger på normal pris.

Beklager men jeg ser fortsatt ikke hvorfor de skal ringe DEG straks de setter opp prisen på en behandling selv om du tydeligvis er der ofte for nettopp denne behandlingen. Jeg er hvert år hos veterinæren og vaksinerer - jeg ser ikke at de skal informere meg om prisøkninger hver gang de setter opp prisen på vaksinene.

Det er prinsippet som er problemet,hva tror du? Tror du ikke jeg klarer betale hva dyrlegen krever uten å måtte sitte her å sutre fordi det ble dyrere?

Hva du klarer å betale eller ikke er da meg revnende likegyldig - jeg svarer på spørsmålet ditt: om veterinæren er teit fordi han ikke informerer dere om prisøkning, og jeg svarer at nei, det er helt unormalt å informere sine kunder om prisøkning. Det får man pinadø sjekke ut selv FØR man bestiller inngrepet - HVER gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere ikke har inngått en avtale for pris for akkurat det ingrepet denne gangenen på forhånd, så har da ikke veterinæren noen plikt til å oppdatere dere om prisøkning. Det hjelper ikke at dere har gjort slikt for en liten stund siden, det er det inngrepet der og da som gjelder.

Hva du anser som normalt eller ikke, har egentlig veldig lite å si. Det er veterinæren som bestemmer prisene. Er du uenig i dette her, er det ingen som nekter deg å bytte veterinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men jeg ser fortsatt ikke hvorfor de skal ringe DEG straks de setter opp prisen på en behandling selv om du tydeligvis er der ofte for nettopp denne behandlingen. Jeg er hvert år hos veterinæren og vaksinerer - jeg ser ikke at de skal informere meg om prisøkninger hver gang de setter opp prisen på vaksinene.

Hva du klarer å betale eller ikke er da meg revnende likegyldig - jeg svarer på spørsmålet ditt: om veterinæren er teit fordi han ikke informerer dere om prisøkning, og jeg svarer at nei, det er helt unormalt å informere sine kunder om prisøkning. Det får man pinadø sjekke ut selv FØR man bestiller inngrepet - HVER gang.

Kvakk kvakk kvakk...

Nei jeg sier ikke veterinæren må ringe og opplyse om ny pris,men de kan gi beskjed når vi er der at prisen har økt.

Men det er jo greit å høre andres meninger ,selv om jeg er uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du spurte om pris denne gangen og fikk oppgitt tidligere pris, synes jeg ikke det er noe merkelig. Prisene øker innimellom. Noen ganger øker de mye. Det som derimot ER merkelig, er jo at dyrlegen nekter for at prisen har steget på en stund, til tross for at dere fremviser kvittering. Greit nok at prisene øker liksom, men hvis dere fikk èn pris forrige mnd og en annen nå, og dyrlegen sier det er et halvt år siden prisene økte, så er jo det litt snålt. Kjipt for deg at prisene har økt, og at dere ikke visste dette da dere fikk utført inngrepet.

Men helt OT; blir jo fryktelig nysgjerrig på hvilket "rutine"-inngrep det kan være snakk om. Inngrep er i mitt hode en operasjon, og jeg kommer ikke på noen operasjon man utfører på veldig mange hunder veldig ofte..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvakk kvakk kvakk...

Nei jeg sier ikke veterinæren må ringe og opplyse om ny pris,men de kan gi beskjed når vi er der at prisen har økt.

Men det er jo greit å høre andres meninger ,selv om jeg er uenig.

Ja, det virket som et skikkelig voksent svar *himle*. Men jeg skjønner - du vil EGENTLIG bare ha et klapp på skuldra og sympatierklæringer, og bekreftelse på at veterinæren er en idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virket som et skikkelig voksent svar *himle*. Men jeg skjønner - du vil EGENTLIG bare ha et klapp på skuldra og sympatierklæringer, og bekreftelse på at veterinæren er en idiot.

Må ikke belære meg hva som er voksent,,se snørret i ditt eget øye,haha!

Huldra,det er cherryeye inngrep,noe som kommer i en togang,først på et øye så på et annet,på flere hunder,derav flere inngrep,en vanesak ganske enkelt da det er vanlig med cherryeye på Corso og Napolitaner er dette noe vi har vært ute for æææh,ja..ofte nok..Så nei,jeg regna ikke med plutselig prisøkning sålenge vi har hatt en enighet med veterinæren.

Men såklart det er ulike meninger,og jeg har min.

At godeste voksne Siri har sin har vi da skjønt,og jeg bryr meg midt i stumpen om jeg får sympati eller ikke.

Hvis du ikke skjønte kvakket så var det ganske enkelt "kvakk kvakk,går det ann å bli noe mer nedlatende?"

Haha,voksen du er da,godt oppdratt og alting!hohoho..Ja det skal du ha meg til å tro...

Bare dette :Men jeg skjønner - du vil EGENTLIG bare ha et klapp på skuldra og sympatierklæringer, og bekreftelse på at veterinæren er en idiot - vitner om at du egentlig burdte snippe igjen og hoppe av den lille grisen din.

Så måkke komme her å komme her,ahaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke belære meg hva som er voksent,,se snørret i ditt eget øye,haha!

Huldra,det er cherryeye inngrep,noe som kommer i en togang,først på et øye så på et annet,på flere hunder,derav flere inngrep,en vanesak ganske enkelt da det er vanlig med cherryeye på Corso og Napolitaner er dette noe vi har vært ute for æææh,ja..ofte nok..Så nei,jeg regna ikke med plutselig prisøkning sålenge vi har hatt en enighet med veterinæren.

Men såklart det er ulike meninger,og jeg har min.

At godeste voksne Siri har sin har vi da skjønt,og jeg bryr meg midt i stumpen om jeg får sympati eller ikke.

Hvis du ikke skjønte kvakket så var det ganske enkelt "kvakk kvakk,går det ann å bli noe mer nedlatende?"

Haha,voksen du er da,godt oppdratt og alting!hohoho..Ja det skal du ha meg til å tro...

Bare dette :Men jeg skjønner - du vil EGENTLIG bare ha et klapp på skuldra og sympatierklæringer, og bekreftelse på at veterinæren er en idiot - vitner om at du egentlig burdte snippe igjen og hoppe av den lille grisen din.

Så måkke komme her å komme her,ahaha.

Jeg skjønner utmerket godt kvekkinga di jeg - og det bekrefter bare ytterligere mitt inntrykk... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør somregel vet. om pris når jeg ringer å bestiller jeg selv om jeg har vært inne for det samme før og dersom jeg ikke spør først så betaler jeg det det koster uten å gjøre noe større ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...