Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan Groome en corgi?

Anette

Recommended Posts

Hei sonen

Lurte på om noen av dere har stilt ut eller groomet en corgi. Alle jeg kjenner med cardigan bor type 5 timer unna meg, og oppdretter er på andre kanten av landet. Jeg hadde trengt hjelp til hvordan faktisk klippe og gre henne

Jeg vet det ikke er mye klipping, annet enn under poter og diverse, men jeg har 0 peiling og trenger å få lært litt. Leste hele guiden på Caroline sin hjemmeside om sheltier og kunne ønsket jeg fant no lignende for corgi :lol:

Så er det noen her som kunne hjulpet meg og min viltre valp til å lære litt om hvordan hun burde se ut (hun skal jo på internasjonal utstilling i januar :lol: ) , hvordan jeg skal gre etc? Foreløpig har jeg bare vasket henne en uke før utstilling og møtt opp. Alle andre står jo og grer og ordner og jeg forstår ikke hva jeg skal gjøre, og ingen har egentlig tid til å hjelpe meg.

Corgi stod jo ikke over raser Caroline kunne ha timer om så da spør jeg sonen, kan jo hende hun kan for det :lol:

Jeg er på de nivået at jeg tørr ikke klippe i poter og under fordi jeg ikke vet hva jeg gjør, så da går hun med masse hår overalt.. :lol:

Så om noen i østlandsområdet har tid og kunnskap så vil jeg gjerne komme en tur :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri groomet corgi nei, med unntak av haleklipp på pembroke, men det er vel ikke SÅ mye å klippe liksom... Er det My Dog du skal på? Du kan sikkert stikke innom her før det, så kan jeg se om jeg kan hjelpe med noe :P

Så bra :hmm:

Jeg PM'er deg.

Her en video vimsan fant :P

og enda en:

http://www.youtube.com/watch?v=6m1bLwwQKb0&feature=related

bading og trimming, skjønte lite da. :hmm:

(jeg bare putter de her så jeg kan ha linken når jeg kommer hjem av jobb :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...