Cleo's mamma:) Skrevet 10. November 2010 Rapporter Share Skrevet 10. November 2010 Som sagt, noen som har erfaring med denne rasen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kajsa95 Skrevet 10. November 2010 Rapporter Share Skrevet 10. November 2010 De er brune :-) neida, jeg kan ikke så mye om de jeg kan bare at de trenger lite pelsstell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 11. November 2010 Rapporter Share Skrevet 11. November 2010 Jeg kan egentlig ikke noe om den, men kan jo nevne at en familie jeg kjenner har tre godkjente redningshunder av rasen. De sa iallefall at den krever mer enn de andre retrieverrasene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mailin Skrevet 12. November 2010 Rapporter Share Skrevet 12. November 2010 Noen venner av oss har ei tispe (de har forøvrig også valper og har et par-tre hanner igjen for salg). Vi har vært på et par turer med de, og hun virker som ei veldig trivelig tispe. Chessien er jo en ganske stor og kompakt hund, og virker som en flott allroundhund for en som liker å jobbe med hunden sin. Minuset med rasen er at de har en god del vaktinnstinkt som kan være greit å ha i bakhodet når man skaffer seg en. Der de andre rasene omtrendt ikke har noe vakt, så har chessien ganske mye. Jeg har ikke intrykk av at de trenger så mye mer trening enn mange av de andre retrieverene (alt er vel avhengig av linjer der også), men det at de har vaktinnstinkt gjør jo at man kanskje må jobbe litt mer med den biten. Det er en veldig lite utbredt rase, så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med oppdrettere rundt om. Her i nord vet jeg om 3 voksne hunder (og en del valper). De tre voksne blir forøvrig jakttrent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 12. November 2010 Rapporter Share Skrevet 12. November 2010 Det er mange som sier de er hakket "hardere" enn de andre retrieverrasene, ja.. Herer link til raserådet, mitt tips er å snakke med folk som har rasen for å få mer kunnskap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar