Gå til innhold
Hundesonen.no

Fordommer mot schæfere

luna

Recommended Posts

Schæfer er ikke akkurat min favoritt-rase, men jeg har ikke noe mot dem heller :) Man liker jo ikke alle raser like godt. Jeg har ingen fordommer mot spesielle raser egentlig, bare eiere. Jeg ser det jo på hunden hvordan den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fordommer? :oops:

Fordommer er at du er redd for eller ikke liker noe som du egentlig ikke vet noe om. F.eks. du kan være redd for schæfere uten egentlig å kjenne rasen, du har bare hørt at den er farlig og kanskje sett den i avisen og lignende. Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer er at du er redd for eller ikke liker noe som du egentlig ikke vet noe om. F.eks. du kan være redd for schæfere uten egentlig å kjenne rasen, du har bare hørt at den er farlig og kanskje sett den i avisen og lignende. Skjønner?

Ok :)

Jeg liker schæfere veldig godt, jeg kjenner bare snille schæfere jeg:) Da vi skulle kjøpe hund hadde jeg veldig lyst på schæfer, men mamma er livredd schæfere (hun har blitt bitt av 2 forskjellige schæfere da hun var liten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er noe skeptisk til schaferen. Har møtt litt for mange ustabile, nervøse, irriterende schafere tror jeg.

Men hovedgrunnen til at jeg selv neppe vil ha schafer er pga den misforma ryggen. Den ekstreme knekken i bakbeina og den lave bakparten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at mange har fordommer mot schäfere, er vel kanskje fordi det er så mange schäfer-eiere som ikke burde være schäfer-eiere. Og dessuten har, og er, rasen vært veldig populær, og det er blitt avlet på hunder som det ikke burde avles på, bare for å tjene penger. Det er vel noe av det samme med raser som rottweilere, dobermanner osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...