Gå til innhold
Hundesonen.no

Skorper rundt "patter"

Martine

Recommended Posts

For litt over en uke siden hadde Santo (hannhund) en vorte/blemmeliknende sak ved den ene hoften. Dagen etter at jeg så den hadde det blitt til et litt dypt sår som blødde masse. Såret var på størrelse med en ert.

Nå har "pattene" hans skiftet farge og likner veldig på denne vorten/blemmen han hadde. De er fortsatt rosa, men øverst er det en svart flekk, og det er skorper rundt alle sammen...

Noen som har opplevd det samme før? Vurderer å dra til veterinæren, men er usikker på om det trengs. Virker ikke som om han har noe vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første du nevner var troligvis en fettkul som etterhvert sprakk opp - og d blir det ofte et sånt "krater" av et sår. Ser kanskje litt dramatisk ut, men de gror som regel veldig greit igjen.

Pattene - brystvortene, eller hva man kaller det på hunder er det de er. Og de skal jo (fortrinnsvis) ikke forandre verken farge, størrelse eller "struktur" annet enn på tisper (hormonelt). Hvis det er sånne svarte "flekker" rundt er det enten skitt eller pigmentflekker. Den første kan man pille bort - det andre er hudfargen..

Hvis de ikke er vonde, forskjellige fra hverandre eller virker å plage han vill jeg ikke brydd meg særlig om det i det hele tatt...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Noen av de har blitt litt større, mens noen er omtrent helt borte. De har også blitt svarte på toppen, også er det skorper rundt de. Ser litt rart ut, og det virker som om det klør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skitten som nevnes kan også være hudfett/talg som legger seg i gropen rundt en brystvorte. Det kan være svart, og det er i såfall helt ufarlig. Jeg ville ikke stusset hvis jeg så dette gradvis komme på en tispe, men en hannhund derimot... mystisk.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...