Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffing

Labmamma

Recommended Posts

Heisann ;)

Hvilke erfaringer har dere om å bli "kvitt" bjeffing?

Altså, jeg synes det er helt ok at Bruno bjeffer for å si ifra om noe, eller når han ser han dyr o.l. Men denne bjeffingen han driver med nå - den er bare irriterende. :P

Tror det meste av bjeffinga er fordi han vil ha oppmerksomhet (?), selv om han har spist/drukket, gått tur, sovet, fått tyggeben eller gjort sitt fornødne innen relativt kort tid før oppmerksomhetssøkingen.

Han kommer opp i stolen vi sitter i med forbeina, og bjeffer oss bokstavelig talt rett opp i trynet :P

Vi har til nå ignorert han, da vi ikke vil gi han oppmerksomhet for noe vi mener er "galt". Hvis vi sier "nei" til han noen gang eller skubber han ned fra stolen når han kommer oppi, da svarer han så og si alltid med ett bjeff eller ti. Skal vi bare forsette å ignorere han,så vil han (forhåpentligvis) slutte etterhvert? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fjernet hunden, jeg, når sånne situasjoner noen ganger har oppstått. Og det har hjulpet, det ser liksom ut som han har våkna fra "dvale" også har han funnet på noe annet å gjøre. ;)

Dårlig forklaring.... Men ihvertfall - han bjeffer sånn som du beskriver, ignorering hjelper ikke, jeg løfter han opp uten videre sermoni og bærer han vekk fra situasjonen eller i enden av rommet og setter han ned på gulvet. Uten noen kommando, uten å si noe som helst, uten å mene at bikkja skal være der jeg setter han ned og uten å være sur/forbanna. Også har jeg gått og gjort noe annet eller fortsatt å gjøre det jeg gjorde. Enkelt og greit. :P Som sagt så virker det nesten som om han våkner fra "dvale." :P

I mitt hundeliv har faktisk dette funka. Ikke vet jeg hvorfor og jeg sier ikke at dette hjelper alle. Bare et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...