Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan venne hunden til en ny baby?

galnaste

Recommended Posts

nå er Quilla jenta mi 6 mnd og jeg skal ha baby i november... Quilla er jo fortsatt veldig vill og slik de fleste valper er. Tenkte jeg kunne og burde begynne og "venne" henne til det at det kommer en baby i hus og at quilla ikke vil være midt punkt hele tiden...

Har dere noen gode tips og råd om hvordan og hva som burde gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste hund blir sikkert like gammel som din når babyen kommer her i hus... Heldigvis så har jeg en eldre tispe og, som er veldig flink på å begrense valpens aktivitet når det blir for mye støy inne osv. Men det jeg fikk tips var- Tenk på noen viktige kommandoer, og følg dem konsekvent fra nå av. Blir det viktig å feks lære hunden å ligge på plassen sin mens du sitter på sofaen til å begynne med og ikke tar av i nærheten? Blir det viktig med en kommando som sier ifra når hun kan komme- og når hun skal bort/legge seg? Tenk litt over hvordan hunden din er personlighetsmessig og hva du ønsker av henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igrunnen ikke gjort noe spessielt i forhold til hundene når vi har fått baby. Hverken nå da lille jenta her ble født for 3,5mnd siden, eller for 7år siden da eldstemann kom og det gikk helt strålende. Men jeg har hatt hunder som har lært fra ganske tidlig at man er rolig inne. Det eneste jeg har passet på er at de fikk så godt som like mye trening og oppmerksomhet som før babyen kom i hus. Når vi har kommet hjem med baby så har hunden fått lukte og sjekke, men ellers laget vi ikke noe mere styr ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...