Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden i bilen

Elvira

Recommended Posts

Sarek ligger i bilen mens jeg er på jobb. Jeg ser bilen hele dagen og han står alltid i skygge og han har GOD plass, bare for å ha det klarert med en gang. :icon_redface:

Jeg har tenkt litt på hvordan det blir til vinteren med denne løsningen. Å ha han hjemme er uaktuelt av ulike årsaker,bla går han ikke overens med kattene i noen stor grad som jo også går løse. Vi har ikke et eget rom han kan være i alene, og vi vil ikke ha han i bur hele dagen.

Det blir jo ikke like kaldt inne i en bil som utenfor (eller gjør det det?), så vi tenkte litt på om et varmedekken kunne være noe å ha? Samt pledd han kan kroe seg ned i.

Er det noen som har erfaringer med dette de vil dele med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Du kan da på vinteren bruke militærets ullpledd inni og over buret eller et saueskinn inni, kan jo også llegge isopor under for å holde varmen. Husk når du legger noe over buret så må du ikke dekke alt til. Eller så går det ann å bruke dekken. Hva som er best kommer gjerne ann på hunden saueskinnet kan få bare skinn igjen altså hunden pnapper ut ulla og isoporen kan gnages i stykker. Militære ullpledd er store og billige å få tak i.

Lagt til flaten min fikk ikke dekken på seg før det var - 5 ute, det kan også hende du bør ha litt lufting på vindet selv om det er minus grader ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Stoffbur var jo en idé! Det tror jeg ikke hun har noe forhold til fra før, så da er det kanskje mulig å begynne helt fra start med positive assosiasjoner. Det skal jeg prøve!
    • Det høres jo ut som du må jobbe med å gjøre bil til noe mer positivt som et separat prosjekt. Det fikser du! Kan du ha med bur på trening og sette ut et annet sted for pause/hvile? Eller teppe et sted du kan binde henne? Vil et stoffbur funke og være annerledes nok til å senke terskelen litt? Kompostgrinder?
    • Det viser seg nå at hun rett og slett har traumer relatert til bilkjøring og spesielt det å bli forlatt alene i bil. Det er såpass alvorlig at jeg ikke har lyst til å gå nærmere inn på det ettersom tidligere eier ikke er her og kan forsvare seg, men dette gjør det ekstremt vanskelig både å gå på kurs og delta på treninger, ettersom jeg ikke kan "pause" henne i bil (da blir hun så stressa at det ikke er mulig å få kontakt med henne i det hele tatt). Hun har rett og slett ingen steder å slappe av på kurs/trening. Dette er utrolig fortvilende og jeg kjenner meg litt motløs akkurat nå... Hun er veldig trenbar og en kjempesøt hund innafor de rammene der hun føler seg trygg, men skal jeg ha sjans til å få gjort noe med øvrig problematferd (som det viser seg å være mye av) må vi gå på kurs og trene...
    • Takk, er veldig trist men vi fikk over 12 år sammen så litt trøst i de gode dagene.
    • Kondolerer❤️💔 Er vondt å miste sin beste venn🌸
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...