Gå til innhold
Hundesonen.no

Tema til tenkt kull


Margrete

Recommended Posts

Ett helt kull med bare hannhunder, da tenker jeg oppdretter blir glad *ler* Er jo så lett å bli kvitt!

Men tror det jaggu blir Diktator tema ja, foreløpig en av de beste sammen med pop figurer. Nå har jeg noe å tenke på ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tema "Dolly Dimples" :banana: Pizzavalper!

Margherita/Margherita Sexy/Margherita Vampire/Margherita Dangerous

Dolly Goes On Holiday

Tiddelibom

King Creole

Dolly's Choice

Hot Lips

Caramba

Hangover

Los Bandidos

Parmanoia

Hello Louis

Bombay Chill

Beef Eater

King Of The Road

Monas Furore

Dirty Harry

Det var de mest brukbare navnene på lista med klassiske pizzaer :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan man vel kalle Cleopatra for en slaks diktator? Eller Queen Elisabeth I, men en monark er vel ikke en diktator?

Cleopatra syns jeg at fortjener diktatortittel :banana: og i tillegg har du jo "farao" Hatshepsut.

Ellers *google fort-fort* finner jeg disse damediktatorene:

Imelda Marcos (kalt "The Steel Butterfly" eller "The Iron Butterfly")

Erzabet Bathory av Ungarn, "kalt "The Blood Countess")

Tz'u-hsi (Kinesisk kongehore ( :banana: ) som tok makten og var, vel, litt slem?)

Julia Maesa er kanskje litt på grensen, siden hun aldri egentlig hadde den offisielle makten

Sirimavo Bandaranaike (Sri Lanka)

Dronning Isabella av Spania (som bl.a. oppfordret til den någet kjente spanske inkvisisjonen)

Burde holde nå, snart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octavian / Keiser Augustus var også diktator i Roma. Selv om han blir regnet som den første keiseren, så var han i realiteten diktator.

Og en del av de egyptiske Faraoene kan vel nesten regnes som diktatorer? De styrte vel ganske så eneveldene, gjerne sammen med sin søster/bror (er det rart det har vært mye rare folk i makten liksom!) Evt kan du jo bruke navnet på en kone til en diktator eller en søster.

I følge Ikkepedia er Tante Sofie diktator da. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tema "Dolly Dimples" :) Pizzavalper!

Margherita/Margherita Sexy/Margherita Vampire/Margherita Dangerous

Dolly Goes On Holiday

Tiddelibom

King Creole

Dolly's Choice

Hot Lips

Caramba

Hangover

Los Bandidos

Parmanoia

Hello Louis

Bombay Chill

Beef Eater

King Of The Road

Monas Furore

Dirty Harry

Det var de mest brukbare navnene på lista med klassiske pizzaer ;)

Nå ble jeg sulten... :banana:

Ellers er jo Dirty Dancing en klassiker, men kanskje någet oppbrukt.

Hva med ulike danser, i disse SYTYCD-tider?

Foxtrot, Quickstep, Engelsk vals, Polka, Slowfox, Tango, Vals, Wienervals, Cha cha cha, Rumba, Salsa, Samba, Jive, Paso Doble, Balboa, Charleston, Lindy hop, Boogie-Woogie, Ballett, Hiphop, Locking, Popping, Krump, Monkey style, House, Jazzballett, Freestyle, Stepp.

Rått kopiert fra Wikipedia. Jeg skulle gjerne hatt en som het Monkey Style :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om noen av disse allerede er nevnt:

Marie Antoinette

Kleopatra

Jean D'arc (skjønt hun var strengt tatt bare general)

Boudica (keltisk dronning)

Elizabeth den 1. og 2.

Dronning Victoria

Elizabeth Bathory

Catherine den store

(Bloody) Mary, dronning av skottland

Golda Meir

Imelda Marcos

Penthesilea (amazondronning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo "håpe" at det kommer et rent hannhundkull, da er det jo ikke noe problem å bruke diktatortema! (Og legg til Idi Amin på lista, han var ikke så veldig koselig han, heller.)

Idi AMIN har jeg kjent.Herlig rottweiler :banana: med meget sterke meninger om "slask" og diverse. Norges første godkjente ruinsøkshund og en solid tjeneste hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller dødsguder/gudinner:

Klippet fra wikipedia:

Mictlantecuhtli Aztec

Ankou Breton

Ereshkigal Babylonian

Nergal Babylonian

Babalu Aye (also known as Omolu, Sonponno, Obaluaye, Sakpana, Sakpata)

Yama: Yama (Hinduism), Yanluo, Enma Hinduism, Chinese Buddhism, Japanese Buddhism

Mot Canaanite

Morrigan Celtic

Anubis Ancient Egypt

Osiris Ancient Egypt [3] [4]

Tuoni, with his wife and children Finnish

Thanatos Greek

Hades Greek

Ghede Haitian Vodou

Ogbunabali Igbo

Azrael Arabic

Izanami Japan (Shinto)

Hine-nui-te-pō Maori

Kisin, Uacmitun Ahau

Ishtar-Deela Nakh

Santa Muerte Mexico

Grim Reaper Europe

Morana Slavic

Mors Roman

Pluto Roman

Orcus Roman

Dis Pater Roman

Odin Norse

Hel Norse

Freyja Norse

Erio Basque

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne et ord på D som går igjen? Et flatkull i Norge som har "Point" som fellesnevner. Blir mye forskjellig, men de hører allikevel sammen. Eksempler fra det er; Point Of No Return, Catch The Point, Match Point, Make A Point ovs..

Ellers likte jeg Dolly greia jeg da :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...