Gå til innhold
Hundesonen.no

HASTER: klobrenning?


Gjest

Recommended Posts

Jada, bikkja er hos veterinær allerede - men vi hadde et lite uhell med kloklippen her for en liten time siden. Drar bort til idiot-dyrelegen som alltid doper bikkja mi for ingen ting for å kjøpe blood-stopper - men JODA. Tror dere **** ikke de sier vi må dope bikkja? For å BRENNE av nerva.

Er det virkelig nødvendig? Går det ikke an å "stoppe av seg selv"? Bikkja ble rååådårlig sist hun ble dopa ned der.

Jeg sitter på telefonen og har "siste ord i saken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si når vi ikke vet omfanget av uhellet. Er det så ille at du ikke bare kan bruke blodstopp?

Brenne av nerva? Jeg har klippa over nerva på Tufsa innimella, men da brukte jeg bare blodstoppen, og hun er jo ikke akkurat en stor labrador...

Som sagt, vanskelig å si når man ikke vet hvor stor skaden er... Kan ikke anbefale annet enn å høre med vet om det virkelig er nødvendig, evt. stole på vedkommende.

Kan jeg spørre hvilken vet du bruker? Sør-Tromsøya eller Tromsdalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle mot formodning bomme stygt på en klo, så får jeg gjerne hjelp til å holde hunden. Deretter er det i grunnen bare til å fyre opp en fystikke og holde den mot nerven/blodåren så den svis igjen. Dette er vondt for hunden, men i mine ører høres det latterlig og unødvendig ut å dope bikkjen, bare fordi man har bommet på en klo - det er faktisk helt ufarlig, bare litt grisete og ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var i grenseland, endte opp med å få viljen min og slippe doping.... :wub: De ville dope bikkja "fordi atte det kanskje kunne være sånn atte det er best for bikkja om atte...." - altså bare et pengesluk. Betalte over 1000 kroner for bandasje og smertestillende. Hurra! :blink:

Takk for input. Nå er det 3 dagers ro og avmakt for bikkja, jeg nekter dopings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var i grenseland, endte opp med å få viljen min og slippe doping.... :wub: De ville dope bikkja "fordi atte det kanskje kunne være sånn atte det er best for bikkja om atte...." - altså bare et pengesluk. Betalte over 1000 kroner for bandasje og smertestillende. Hurra! :blink:

Takk for input. Nå er det 3 dagers ro og avmakt for bikkja, jeg nekter dopings!

Helt enig med du! Uhell skjer, og hunden vil nok ha et visst ubehag enten de doper eller ikke. Kanskje doping bare gjør dem enda dårligere. Jeg unngår det i alle fall så langt som mulig...man vet aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Herreminhatt!

Så mange kloskader, kløriving, kloklipping skader jeg har vært med på så har jeg aldri vært med på å dope bikkjen. I værste fall så har vi satt lokalbedøvelse ved trekking av klo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm - hvordan fungerer det med denne bandasjen hun har på foten? Hvor lenge burde den sitte på? De sa ikke noe om det hos veterinæren... Det er jo fare for infeksjon - men jeg ser jo ingen ting med den svære bandasjen på. Samtidig er det jo stor risiko for at driten begynner å blø igjen om jeg tar den av.

:blink:

(Ble plutselig for sent å ringe veterinærkontoret... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bandasjen kan gjerne sitte et par-tre dager så lenge den er tørr. Sannsynligvis blør hun ikke så mye siden bandasjen sørger for at ingenting kommer borti kloa. Infeksjonsfaren er nok ikke så stor. Da ville nok vet skrevet ut antibiotika i samme slengen. Men garantier har man aldri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright, da lar jeg den være på til i morgen! Godt gjort å ha holdt den tørr nå for tiden, eller hva? :wub: Trør på to tennissokker + to baisposer med strekk på. SAMTLIGE folk på gata spør hva som har skjedd med stakkars hunden :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...