Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva syns du gjør en blogg interessant?


Benedicte

Recommended Posts

Jeg har jo noen faste blogger jeg følger, og noen blogger jeg nesten løper inn på når jeg får vite at de oppdateres. Men jeg klarer ikke helt å se hva som gjør at jeg liker bloggene så godt :icon_redface:

Felles for de alle er at bloggen handler om noe som interesserer meg. Det være lydighet, avl og oppdrett, klikkertrening etc. Jeg er også glad i se på fine bilder i bloggen, men det må ikke være for mange :banana: 1-4 bilder i et blogginnlegg syns jeg er fint, da blir det liksom ikke et fullt album heller med mange bilder som ligner hverandre. Filmer er heller ikke å forakte, men helst redigerte og litt "spennende" filmer. Jeg syns det er kjedelig å se treningsfilm uten musikk til, og jeg gidder ikke å se 4 minutter med fri ved fot trening eller trening av den samme øvelsen, i så fall må man se fremgang, feiling osv.

Men det er bloggere som har dette, og som jeg allikevel ikke følger så mye med på. Det må kanskje være noe med skrivemåten til bloggeren? Er det mye prat om ingenting og lite interessante temaer, eller inneholder alle innlegg noe interessant og nytt f.eks.

Jeg er også av typen som ikke orker å lese et blogginnlegg med mye sammehengende tekst, da må det hvertfall være delt opp med avsnitt, bilder, filmer, protokoller osv.

Syns dere det er mer interessant med blogger som oppdateres ofte (ca 1 gang daglig), eller type 1 gang i uken, 1 gang i måneden osv?

Hva gjør at dere liker ulike blogger og følger med på disse? Er det mest interessant med bloggere som tar opp ulike temaer, som blogger om seg selv og sitt (hunde)liv eller generelt om hundetrening etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennede tråd...

For min del så følger jeg ingen spesiell tråd, men det er noen få jeg sjekker oftere enn andre.

Det som gjør en blogg interessant er at det handler om ting jeg selv driver med med egne hunder. Jeg gidder ikke lese lese om at man trente det og det momentet og se en haug med bilder...jeg liker når blogger forklarer hvordan teningen er lagt opp. Helst såppas pungtvis at man selv kan prøve samme fremgangsmåte.

jeg liker ryddige tekster som er lett forsåelige, og en engasjert blogger som er ivrig i temaet.

Er det film så er det et stort pluss..men som du sier..jeg gidder ikke se 5 minutter perfekt fri ved fot. Men heller 5 minutter fri ved fot , med reell treningsøkt hvor man kan se en fremgang, hvilken belønning man bruker, belønningsplassering, evnt feil.

Jeg leter ofte opp blogger om jeg sitter fast i treningen for å få nye inspill , og kanskje spørre blogger om tips og råd.

Det er bra om blogger er god på å ta bilder, og flink til å skrive.

Selve bloggen må v'ære nogen lunde oversiktlig og lett å finne fremm i...gjerne en søke mulighet. En ryddig layout er også et pluss.

Det aller viktigste er uansett innholdet i bloggen..Det er bedre med gode månedlige innlegg enn uinteressante dagsrapporter...ala " i dag gikk vi 2 timer tur, vi stoppet ved en parkerigsplass og trente apport i 10 minutter"

Om blogger henviser til bøker,DVD`er hundetrenere etc er det også et pluss.,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bloggen til Marthe m/Extra, litt filmer, litt bilder og hun skriver endel om treningen.

Ellers så følger jeg med på bloggen til Krutrut fordi den er så sjarmerende og har fine bilder.

Liker å lese om litt hverdagslige ting i bloggen, ikke bare trening, i noen blogger blir man liksom ikke kjent med hunden, kun det som den trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår egentlig ikke helt hva som gjør enkelte blogger så interessante. For meg er det heller ikke så viktig om de oppdateres 1 gang i uka eller 1 gang om dagen. Det er heller ikke så nøye hva de handler om, så lenge det er hundetrening. Jeg liker IKKE når bloggen inneholder hele innlegg om andre hverdagslige ting som ikke har med hund å gjøre i det hele tatt.

Noen av de sonenbloggene jeg liker er feks:

* Marthe sin blogg (Extra), nå kjenner jo jeg både Marthe og Extra og synes det er kjekt å følge med treningen deres. Men Marthe klarer å skrive sånn at jeg synes det er interessant selv om jeg ikke hadde kjent dem.

* Så liker jeg 2ne sin blogg, hun oppdaterer heller ikke sååå ofte stortsett, men skriver bare kjempemorsomt. Sitter alltid med et smil om munnen etter å ha lest i hennes blogg. Så er det jo kjekt å følge med på Norrisen siden jeg kjenner både henne og eieren.

* MartineH sin blogg, iallefall før flyttingen (:wub:), fordi den normalt inneholder mye filmer osv.

* Liker veldig godt Betty sin blogg fordi hun skriver veldig detaljert om treningen, selv om jeg ikke skjønner alt som har med jakt å gjøre, synes jeg hun skriver sånn at det blir interessant å lese.

Det var noen eksempler, det er mange flere jeg er innom jevnlig. :wub: Personlig synes jeg min egen blogg er drittkjedelig, jeg er ikke flink til å korte ned på teksten, så det blir som regel kjempelangt. Jeg skriver veeeldig detaljert om treningen. Har prøvd å kutte litt ned, men det blir langt uansett. :wub: I tillegg er filmkameraet mitt ødelagt, og været er crappy konstant, så jeg får ikke tatt noe særlig film eller bilder heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...