Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling og ag på samme dag.


KristinL

Recommended Posts

Jeg skal stille ut dyret på NKK Trondheim den 3. juli.. Men så tenker jeg også litt på at det hadde vært gøy å ta det store steget å prøvd oss i ag hopp. Men jeg vet jo ikke tidspunktene for hverken agilityen eller når vi skal i utstillingsringen enda. Det er jo ganske kjedelig å melde på til begge deler, og risikere at det kræsjer :)

Så er det ikke mulig å melde på til begge og være sikker på å få deltatt i begge deler? :wub:

Merkelig formulert dette da, men dere skjønner sikkert :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner utmerket! :) Har gjort det samme selv et par ganger, og joda, det er mulig. Vanligvis kræsjer det litt (hvorfor skulle det ikke kræsje, er ikke det typisk? :wub: ), men si fra i AG-ringen, og det kan hende de er snille med deg og lar deg gå når du er ferdig i utstillingsringen. Jeg har også meldt på i både ag + hopp i tillegg til utstilling, og satset på å få gå minst ett løp, det er jo en mulighet hvis du har de hindrene inne? Ellers er det jo ikke mange kronene for hopp, og pengene fyker jo uansett, så om du går glipp av det så er det jo ikke ruin. :wub: Jeg har flere ganger kommet løpende fra ene ringen til den andre, og det er litt av en omstilling for bikkja, så resultatet kan bli så som så hvis ag'en er til slutt, mulig andre hunder reagerer annerledes. :wub: Det er også litt stressende; å skulle følge med på to ringer samtidig, og de pleier selvsagt å være ganske langt fra hverandre. Anbefaler vel ikke å gjøre det på et veldig stort stevne, og du bør uansett ha noen medsammensvorne i ene eller andre ringen som kan følge med og gi deg beskjed hvis du må inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig typisk om det kræsjer.. Hver for seg tar det jo ikke lange tiden liksom :whistle: Men ja jeg får kanskje bare melde på hopp, også får jeg gå løpet hvis det ikke kræsjer. Hvis vi ikke får gått, får jeg bare tro at det er en mening med det, haha! Føler ikke egentlig at vi er helt klare uansett, men kommer jeg noen gang til å føle det..

Tror ikke jeg skal melde på ag nei gitt.. Det meste er vel greit, men får vi vippa (og det får vi jo) så sliter vi noe alvorlig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo melde på i ag likevel, og hvis det er ag og utstilling som passer best (hvis utstillingen kræsjer med hopp), kan du gå ag, men hoppe over vippa (diske med vilje). Konkurranseerfaring får du jo uansett, og det er gull verdt det også! :whistle: Jeg kommer i alle fall alltid hjem med noe nytt å trene på.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...