Gå til innhold
Hundesonen.no

mental trening på liten valp - beste tips?

pernilsh

Recommended Posts

...og så lurer jeg på hva dere har best erfaring med av mental trening for en liten valp, de første månedene etter at den er kommet hjem? Jeg har fått med meg såpass at det er lurt både å trene mentalt (søk, balanse, ulike miljøer), men mer KONKRET. Hva har dere fått best resultater med?

Ønsker meg en glad og aktiv valp som søker kontakt med meg fordi den liker det vi gjør sammen (og altså derfor ikke bare stikker av på egen hånd...), men som også har en fungerende "av"knapp inne, og skjønner at inne skjer det ikke så mye.

Alenetreningen starter f.ø her hjemme i det små idag...spent på å se hvordan det går...skal bare ta meg en runde til et annet rom først, så ut et minutt el to...(jeg ødelegger vel ikke noe om hun piper litt og er misfornøyd...?)

Åh, så mye å lære her...for både mor og valp :D ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mijø trening: første uke var det nok med egen hage og leilighet, masse ro. Uke to og tre var det både besøk i hjemmet, på besøk hos andre og hver dag en ny ting å undersøke. Buss, Utenfor butikken, inne på kjøpesenter, inne på dyrebutikk, ved siden av veiarbeid, ved hest og andre gårdsdyr, møte andre valper, gå forbi barnehage og skole, gress, grus, asfalt, skog, blomster, katt, midt i byen osv.

Synes det var enkelt å ha en rolig valp inne de første måneden, for da måtte jeg ut ofte for å hindre uhell inne så da tok vi også lekene ut og lekte ute og når vi da gikk inn igjen var valpen utslitt og sov... Seinere brukte vi bindetrening for å ro han ned inne.

Trene innkalling kan jeg ikke hjelpe deg med, her tørde ikke gutten gå mer enn to skritt vekk før han var ti måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='Lompelus' date='20 mai 2010 - 11:37 ' timestamp='1274351879' post='913152'.

Trene innkalling kan jeg ikke hjelpe deg med, her tørde ikke gutten gå mer enn to skritt vekk før han var ti måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...