Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetid og jokking

Recommended Posts

Når tisper jokker under løpetida, betyr det at de står, eller er det bare hormonell frustrasjon som kan komme når som helst i syklusen?

Prøver å finne ut om hun er ferdig med å stå eller ikke, hendelsesforløpet så langt har vært en ukes tid med friskt, rødt blod, så en periode med blankt slim, hvor hun oppførte seg veldig som om hun sto. Så var det tilbake til litt rustrødt blod, og de siste dagene har hun ikke blødd noe, men prøver å ri på alt og alle. Jeg hadde egentlig håpet at løpetida var ferdig nå, men all denne hormonelle aktiviteten forvirrer meg litt, siden den også er mer ekstrem enn ved tidligere løpetider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tisper jokker under løpetida, betyr det at de står, eller er det bare hormonell frustrasjon som kan komme når som helst i syklusen?

Prøver å finne ut om hun er ferdig med å stå eller ikke, hendelsesforløpet så langt har vært en ukes tid med friskt, rødt blod, så en periode med blankt slim, hvor hun oppførte seg veldig som om hun sto. Så var det tilbake til litt rustrødt blod, og de siste dagene har hun ikke blødd noe, men prøver å ri på alt og alle. Jeg hadde egentlig håpet at løpetida var ferdig nå, men all denne hormonelle aktiviteten forvirrer meg litt, siden den også er mer ekstrem enn ved tidligere løpetider.

Jeg syns den beste måten å sjekke om tispa er parringsklar, er å telle anntal dager fra løpetid(første blødning) , så ser du om tispe er i sluttuka. Tisper gir gjerne tydelig signal akkurat den dagen de er mest befruktningsdyktige( sånn veldig grovt fortalt) og du kan få god hjelp av en intakt hannhund. Tispa er gjerne spesielt villig på denne dagen, og byr seg frem. Vrenger halen til side o.l. Men selfølgelig, ikke alle gir like tydelig signal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...