Gå til innhold
Hundesonen.no

Blandinger Border Collie/ Retriver *bilder* ??


Renate A

Recommended Posts

Lurer på om dere har eller kjenner hunder som er blanding mellom Border Collie og Retriver (helst Labrador eller Flat)?

Hadde vært morro å se bilder evt en liten forklaring om hunden, energi, hva den blir trent i osv.

Grunne til at jeg spørr er at jeg har veldig lyst på denne blandingen neste gang jeg skal ha ny hund. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka er 50% flat 25% BC og 25% sib husky.

Derfor jeg vil holde meg til BC/retriver blandinger, fordi jeg liker aktivitetsnivået, må ha det høyt også er de veldig lett ærte og passer meg godt.

Eneste jeg ikke vil ha er langhårete hunder...liker best når de har kort pels, som labradoren har. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to hunder som er blanding av flat og BC, har ingen bilder av dem men kan forklare hvordan de ser ut, den ene er en hann han ser ut som en flat, men med en stor hvit flekk på brystet også er han like hyper som en BC, den andre jeg kjenner er en tispe, hun ser ut som en svart buhund rett og slett, den oppfører seg vel mer som en flat med fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er flat/BC blandingen til venninna mi.

Utsene sitt har hun nok fått av mammaen sin som er BC

DSCF3651.jpg

Men mye av oppførselen hennes minner sterkt om Flat, f.eks at hun er en badenymfe!

DSCF3649.jpg

Hun er ikke så veldig stor, hun er den som er minst av kullsøsknene.

Her ser man hvor stor hun er i forhold til mine hunder

DSCF3645.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hunden til omkelen min. Han er 1/2 BC, 1/4 labrador og 1/4 golden retriver.

P1010203.jpg

P1010207.jpg

P1010208.jpg

Han er den herligste, snilleste og mest lydige hunden (som ikke har gått på noe kurs) jeg vet om. Han er ganske stor , egentlig høyere enn noen av rasen han er blanding av. Kjempe glad i alle.

Du kan finne mer om han på siden min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en blanding mellom Border Collie (75) og Labrador (25%) og det kan virkelig anbefales ! :lol: Han var utrolig lettlært og klarte selv de mest innvikla ting. Han hadde en kjempe fin byggning samt mye energi. Han var korthåret , men det var flere kullet hans så var langhåret ....

Han hadde mangen av border colliens egenskaper blant annet prøvde han å gjete biler å andre ting...

http://i10.photobucket.com/albums/a107/Emi...os/HPIM0042.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a107/Emi...os/HPIM0050.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...