Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp med navn?

Charlotte<3

Recommended Posts

Synes det er kult med høytidelige,formelle og "stramme" navn på "uhøytidelige" hunderaser. Kontraster slår, liksom.

Ellers er det kanskje et godt råd, noe som mange nmenneskemødre sier: de vil se barnet i øynene først, - da bare "vet" de navnet"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kult med høytidelige,formelle og "stramme" navn på "uhøytidelige" hunderaser. Kontraster slår, liksom.

Ellers er det kanskje et godt råd, noe som mange nmenneskemødre sier: de vil se barnet i øynene først, - da bare "vet" de navnet"!

Ja det tenkte jeg også, hadde vært litt morsomt!

Ja, det er sant! Men det er kjekt med noen forslag i bakhodet tenkte jeg! Og har allerde fått høre mange kule navn jeg ikke hadde tenkt på før men som jeg kanskje vill bruke :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen bokstavpreferanser da?

Når jeg tenker mops synes jeg det passer med navn på f eller m :ahappy:

Her er noen forslag:

Frank

Fritz

Fred / Freud

Fonzie

Maico

Mambo

Menti

Macho

Det var utrolig mange søte navn jeg kunne tenke meg! Tusen takk for forslagene! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du kan "få" navnet til valpen vi har nå: Oberst. Han skal visst skifte navn likevel så. :ahappy: Synes Oberst er et stilig navn, og det blir utrolig morsomt på en mops! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oberst! :ahappy: Supert forslag, Huldra! Hadde det vært på en pointer eid av en gammel, sint mann som alltid går i full jaktmundur hadde det bare vært kjedelig og nærmest som forventa; men for en søt, liten mops må det jo være perfekt! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Oberst" - den går jeg for også, større kontrast og kulere blir det ikke for en mops. Og samtidig litt søtt og snuppete i uttalen likevel. Jo,jo,men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Åh, du kan "få" navnet til valpen vi har nå: Oberst. Han skal visst skifte navn likevel så. :hyper: Synes Oberst er et stilig navn, og det blir utrolig morsomt på en mops! :flowers:

Det var jo bare et genialt forslag! Oberst! det skal jeg tenke mer på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...