Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som er flinke til å sette opp treningsplan?

Henriette

Recommended Posts

ehm... jeg kom på at jeg antageligvis skal på kurs i Juni, med Jackie, og ehm. vi står på stedet hvil :) Jeg gikk kurs med samme instruktør i fjord, og vi står jo omtrendt på samme sted :lol: Så nå har jeg fått litt motivasjon til og trene noe utenom jakt igjen, men jeg klarer liksom ikke å virkelig sette igang, jeg trenger noen til å sparke meg :D

Jackie er forsåvidt en 13 mnd gammel flat, som til tider har konsentrasjone til en gullfisk, men den er heldigvis lett å finne fram igjen :D

Såå er det noen som er flinke på slike ting som treningsplan? det er lydighet det er snakk om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er dere kommet og hva er det som mangler?

Klasse 1 øvelser?

Hva annet enn fokus er utfordringene med/for hunden?

Edit:

Ift til fokus: korte treningsøkter, la hunden hvile/kjede seg mellom hver økt.

Start gjerne hver økt med lek /samspill men ikke i så stor grad at bikkjen skrus rett i taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er dere kommet og hva er det som mangler?

Klasse 1 øvelser?

Hva annet enn fokus er utfordringene med/for hunden?

Edit:

Ift til fokus: korte treningsøkter, la hunden hvile/kjede seg mellom hver økt.

Start gjerne hver økt med lek /samspill men ikke i så stor grad at bikkjen skrus rett i taket.

Vi har vel egentli ikke kommet noe vei :) hun vet hva FVF, lineføring er, men der må jeg perfeksjonere litt.

trent noe fellesdekk så den må bare generaliseres.

Det er kl øvelser vi satsert på i første omgang ja.

tja, hu er litt hopp og sprett, eller så er det fokusen som må høynes litt :D

Jeg er direkte flau over hvor lite lydigher vi har trent, da jeg har fokusert på jakt.

Men hun er veldi hverdagslydig, det er for meg bare å få til en bedre lineføring/FVF. Innsitten må også øves på, der har hun enten en nydelig insitt, eller så kan hun finne på å vere litt overivig, så hun havner bak meg eller skeivt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...