Gå til innhold
Hundesonen.no

Sarek


Elvira

Recommended Posts

Sååååå pen gutt, da! :) Alle valper er litt mareritt, og det er da du setter deg ned og leser om alle andres marerittvalper! :D Du er hjertelig velkommen til å lese bloggen min og le deg i filler av hvor himla idiot N er :D

Eller du kan sikle på søte valpebilder. Da glemmer man litt at det ligger en dust under bordet og dreper beina dine... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på hvem av dem det var må jeg innrømme, glemte å spørre i valperusen. :) Kommer nok til å spørre og grave mer neste gang jeg treffer dem (de dukker sikkert opp på flere treff), for det er jo slekt av hannhunden min så det er jo ekstra interessant å høre om dem. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille valpen som har fått ørebetennelse. Men han er en tapper kar og får dråper uten å krangle og jeg får rense ørene uten FOR mye styr.

Temmelig flink hos dyrlegen var han også.

Her sover vi litt...inntil opptil veggen.

post-6263-1273046625,4996_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så vakker han er :rolleyes2: Hvilken oppdretter er han fra og hvem er han etter? Nå glemte jeg å se hvor du bodde, men holder du til i østlandsområdet og er med østlandstollerne?

Valper er både til å le og gråte av. Det er derfor de er så søte, for at vi skal holde ut :rolleyes2: Vi får også vår lille piraya i hus om 16 dager! (ja jeg har nedtelling :) ) Gleder oss vanvittig mye til å få han i hus. Og jeg vet at tiden vil komme når jeg gleder meg like vanvittig til han blir voksen og lydig og tisser ute og har kvittet seg med tannkløe. Og når den tid kommer, så tenker vi tilbake på valpetiden som noe fantastisk. Kos dere med søtnosen :rolleyes2:

Og god bedring med ørebetennelsen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er en nydelig krabat..når han sover.. :rolleyes2:

Han kommer fra Vakre Meløy kennel. Og vi holder til i Bodø.

Mammaen er Amaretto De Saronne fra Kennel Heliomar i nordtrøndelag og pappaen er Futelvas Yoda.

Vi er begynt på valpekurs og det var ikke en time for tidlig. Vi gleder oss storligen til han blir stor! hihi og han skal være glad han er så søøøt! :rolleyes2:

Ørebetennelsen er vi kvitt, men vi drypper nå i de pålagte dagene. I natt har han hatt diare og vi var oppe sju ganger så han skulle få gjøre fra seg stakkars. Men nå er formen fin igjen, etter kokt vann og ris på menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mamman hans fra samme oppdretter som mamman til vår valp er. Hun heter Nina Ricci av Heliomar :wub:

Ikke bare det, de er i slekt også. :ahappy: Søskenbarn for å være nøyaktig. (Jeg har kullbroren til Sareks mor. :) Tollerverden er ikke stor!)

Oppdaget forresten at hannhunden "grønn" er eid av to jeg gikk på vgs sammen med, så han kommer jeg forhåpentligvis til å treffe etterhvert. =) Så bilder av han på facebook, så flott ut han også. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...