Gå til innhold
Hundesonen.no

Hun mister pelsen i ansiktet?


Sissi

Recommended Posts

Jeg har en hund på prøve her hjemme nå.. en stor korthåret tispe. Hun har stått for det meste ute i hundegård de siste årene. Og nå har hun altså da selvsagt vært inne sammen med oss siden hun kom hit.Men nå har hun begynnt og miste en del pels, på snuten og over øyne.. så det blir bare mørk hud og se under. Hun får også en del "kviser" under munnen,leppene og området rundt.. Dette er en godt voksen tispe på 7 år, så kan jo ha med alder og gjøre også.. men bekymrer meg jo litt for dette, kan det være overgangen fra og være hundegårdshund til og være inne som lager litt kluss? Hun er ellers fortsatt blank og fin i pelsen på kroppen.. ikke noe rød og sår under/mellom potene.. klør seg ikke noe nevneverdig heller. Lurer nesten på om jeg burde hatt henne på en helskjekk hos dyrelegen før jeg bestemmer meg for og ovetra henne. Selv om hun ellers virker frisk og rask..

Noen som har sett/opplevd noe lignene dem kan dele med meg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ung bc-hanne jeg kjenner mistet flekkvis pels på hodet, det viste seg å være en type midd.

Lett å behandle og hunden har ikke hatt noe problemer i ettertid.

Jeg ville tatt en sjekk hos vet, det er forhåpentligvis noe som kan fikses på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...