Gå til innhold
Hundesonen.no

biter i långlinan

panthern

Recommended Posts

Skrevet

vi har lite problem emd att våran valp sticker av när vi ska ut på tur och köpte en långlina för att öva inklanning men det enda han ville göra var att leka med den- låg den flat på marken plockade han upp den, stog vi på den drog han och lekte, sa vi nej så blev han bara stressad (han kan det itne riktigt ännu) och hela alltet blev fel. Jag ahr aldrig brukt lina förr när jag övat inkallning eftersom våra andra hundar har följt om man snur och löper andra veien medans Lloyden ikke bryr sig i det hela tatt, tör itne ha han lös heller hvis en bil skulle dyka upp.

Någon som har något bra tips?

Skrevet

Tja, hva med en leke som er enda morsommere enn langlina? Nansen kan også finne på å bite i langlina, og leke med den. Ikke så rart, kanskje; den er jo så god og passe stor å bite på. :wub: Prøver jeg å ta den fra ham, eller holde den fast, blir den bare enda morsommere, for da leker jeg jo tilbake... :getlost: Det eneste som har fungert for meg, og Nansen, er å dra fram drakampleke og gjøre den mer interessant. Noe som beveger seg er jo tross alt ofte morsommere enn en line som bare ligger der og ikke kan jages! :D og hvis valpen din begynner å dra i lina når du står på den, er det vel et godt tegn på at han vil sette pris på en drakamp, så det burde være mulig å få interessen hans over på en leke i stedet :D

Skrevet

Testade en leke men vi hade olika syn på när leken skulle sluta... vilket innebär att när matte sa att den var slut så fanns ju den jättespännande linan igen! hmmm ibland känner jag mig överlistad av honom..

Skrevet

Han er bare en liten valpetass, og de kan man få grå hår av til tider. Det er viktig at du bare er tålmodig, og ikke lar deg irritere over alle de rare påfunnene hans. Dette er ting som kommer til å gå over av seg selv når han blir eldre. Hvis du tilbyr hn en drakamp med leke istede for at han tar langlinen må du nok bytte bort draleken med en godbit for å få han til å slippe den. Da kan du også si "ferdig" eller legg inn et ord som gjør at han forstår at nå er leke ferdig, nå skal vi gjøre noe annet. Hvis han biter i langlinen, så bare vær helt passiv, ikke prøv å dra den fra han, bare snu ryggen til og se om han synes det blir kjedelig å leke med en line som bare ligger der. Så må du være flink til å rose han masse når dere går og han lar linen være.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...