Gå til innhold
Hundesonen.no

Flyttemelding sendes til...?


SFX

Recommended Posts

Så kommer snart flyttebilen, og det er på høy tid å få sendt avgårde flyttemeldinger. Hvem har jeg glemt å informere om ny adresse?

Jeg har blant annet varskuet arbeidsgiver, mobilselskapet, bokklubben, NKK, hundeklubb hvor jeg har verv, familiemedlemmer, venner, boligbyggelaget, veterinæren.

Folkeregisteret får beskjed når jeg får tilsendt nye pin-koder. Avis, strøm, internett, TV og lisens står i samboers navn.

Hva har jeg glemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

6 mnd med videresending av post er toppers (får bare en mnd gratis, men 6 mnd er verdt det).

Da kommer alt du har glemt fram og du kan sende ut meldinger etterhvert.

Også må du huske når du er inne i alle nettbutikker du har shoppet at det kan være din adresse der må endres før bestilling for at du skal få det til riktig adresse. *gått på den smellen ja*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte tannlegen en gang jeg flyttet, endte opp med å måtte betale for en time jeg ikke møtte opp på fordi de hadde sendt time til meg på min gamle adresse.

Så alle slags leger en er hos, og det jeg ellers pleier å gjøre er å se over regningspermen min (hvis en har en slik en da vel og merke) for å se hvem som har behov for å kontakte en. Har fått meg noen "aha, den har jeg glemt" opplevelser da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, alle sammen!

Stripa minnet meg på at jeg ikke har skaffet meg tannlege etter at jeg flyttet til Oslo :) Kanskje på tide det, snart tre år siden jeg flyttet til byen... Stakkars tanna mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis arbeidsgiver og lønningskontor/utbetaler er to forskjellige kontor/firma er det lurt å melde til begge...

Årsoppgaven fra jobben hadde blitt sendt til min gamle adresse som jeg flyttet fra for 2,5år siden den gang...

Alle ting du får regning fra bare en gang i året er lett å glemme...

Butikker som Byggmakker, Bygger'n og andre butikker man har brukerkonto hos,

som kan finne på å sende deg regning eller info pr post...

forsikringselskap og banker sies at oppdaterer seg etter folkeregisteret,

men det kan virke som om de gjør dette en gang i året... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis arbeidsgiver og lønningskontor/utbetaler er to forskjellige kontor/firma er det lurt å melde til begge...

Årsoppgaven fra jobben hadde blitt sendt til min gamle adresse som jeg flyttet fra for 2,5år siden den gang...

Alle ting du får regning fra bare en gang i året er lett å glemme...

Butikker som Byggmakker, Bygger'n og andre butikker man har brukerkonto hos,

som kan finne på å sende deg regning eller info pr post...

forsikringselskap og banker sies at oppdaterer seg etter folkeregisteret,

men det kan virke som om de gjør dette en gang i året... :icon_redface:

Ja, dette blir bare gjordt 1.januar :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kanskje litt raskt ute, på jobben min (offentlig etat) kommer endringene fra Folkeregisteret kun en gan g i året. Gikk bare ut ifra at det gjaldt alle, men mulig det ikke er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
    • Jeg har latt oppdretter bestemme valp til meg. Også da det sto mellom 2 av forskjellig farge, og jeg helst ville ha en av dem. Men jeg tenker at det er greit å si ifra til oppdretter at man ønsker seg en spesiell farge.  En venninne kjøper nå en valp. Hun bestilte den mørkeste valpen, for den syns hun var penest. Oppdretter sa at det ikke var valpen som passet best min venninne. Men hun fikk kjøpe den likevel. Regner med at det går greit uansett  👍
    • Stakkars lille Izuba ❤️ og deg  Jeg har av og til sett huggorm når vi har vært på tur. Og da har gjerne bikkja allerede passert den på stien 😱 Det har gjerne gått bra fordi hunden ikke har tråkket på den, eller prøvd å snuse/sjekke hva den er. Liker ikke hoggorm når jeg er på tur med hunden 😧
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...