Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode hundebøker

Ane

Recommended Posts

Jeg er på leting etter noen gode hundebøker! Har nettopp bestilt meg en vorstehhundbok. Jeg vil gjerne ha flere bøker som handler om vorsteh eller som handler og stående fuglehunder generelt. Ellers så er jeg åpen for det meste av GODE bøker ;) Så hvis du har lest en god bok, tips meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker disse to VELDIG godt:

Klikkertrening for din hund.

Rundering i teori og praksis.

I tillegg har jeg hørt mye bra om boka "Lydighetstrening i teori og praksis" men har ikke fått skaffet den enda.

Forfattere av disse bøkene er Morten Egtvedt og Cecilie Køste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes to fantastiske bøker om fuglehund iallefall:

"den glade fuglehund" av Olav Schjetne-> en klassiker som er like aktuell i dag som da den ble skrevet. Jeg aner ikke hvor mange ganger den har blitt anbefalt, eller av hvor mange, men det er iallefall en bok svært mange fuglehundeiere har lest og det med god grunn. Noen ting der er selvfølgelig litt "gammeldags" (tror den ble skrevet på slutten av 80/ starten av 90tallet), men det er en grundig og svært god bok synes jeg. Han har ett fornuftig syn på masse og forklarer flere ting veldig bra.

"fuglehundskolen" av Vibeke Skaar-> er neste vidunderbok. Dette er rett og slett en skritt for skritt håndbok i trening av stående fuglehunder fra valp til jakt. Punkt for punkt "how to", gode bilder og forklaringer. Problemløsningsforslag og på slutten av hver øvelse har hun laget en sjekkeliste for innlæringen. Jeg liker denne veldig godt og bruker den en god del for å finne løsninger på problemer i hverdagen.

Det finnes jo ett vell av bøker utover dette, men for ren fuglehundtrening er dette de to jeg har i bokhylla som jeg absolutt synes er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker disse to VELDIG godt:Klikkertrening for din hund.Rundering i teori og praksis. I tillegg har jeg hørt mye bra om boka "Lydighetstrening i teori og praksis" men har ikke fått skaffet den enda.Forfattere av disse bøkene er Morten Egtvedt og Cecilie Køste.

Tusen takk for svar! :) Ja, har hørt mye bra om "Klikkertrening for din hund"! Så den vurderes strekt :)

Det finnes to fantastiske bøker om fuglehund iallefall:"den glade fuglehund" av Olav Schjetne-> en klassiker som er like aktuell i dag som da den ble skrevet. Jeg aner ikke hvor mange ganger den har blitt anbefalt, eller av hvor mange, men det er iallefall en bok svært mange fuglehundeiere har lest og det med god grunn. Noen ting der er selvfølgelig litt "gammeldags" (tror den ble skrevet på slutten av 80/ starten av 90tallet), men det er en grundig og svært god bok synes jeg. Han har ett fornuftig syn på masse og forklarer flere ting veldig bra."fuglehundskolen" av Vibeke Skaar-> er neste vidunderbok. Dette er rett og slett en skritt for skritt håndbok i trening av stående fuglehunder fra valp til jakt. Punkt for punkt "how to", gode bilder og forklaringer. Problemløsningsforslag og på slutten av hver øvelse har hun laget en sjekkeliste for innlæringen. Jeg liker denne veldig godt og bruker den en god del for å finne løsninger på problemer i hverdagen.Det finnes jo ett vell av bøker utover dette, men for ren fuglehundtrening er dette de to jeg har i bokhylla som jeg absolutt synes er best.

Skal se litt på de bøkene, høres spennende ut! :) Gøy å lese! Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...