Gå til innhold
Hundesonen.no

Får vondt av halsbåndet?

Recommended Posts

Blondie begynte for ca et halvt år siden å avsky halsbåndet. Hun ville ikke ta det på seg. Hun begynte å trekke seg unna, og når jeg holdt henne fysisk i ro vridde hun hodet unna og når jeg tok det rundt halsen løftet hun foten å skubbet det vekk. Når jeg får det foten vekk og skal feste det rundt halsen tar hun hodet ned og frem og hodet rister. Mamma begynte også rundt denne tiden å kjenne to klumper bak ørene hennes. Vi bestemte oss for å ta henne til dyrelegen for å finne ut hva som var galt.

Dyrelegen mente det kunne være noen kjertler eller noe (husker ikke helt hva hun sa) som var hovnet opp pga trykket til halsbåndet. Jeg skulle prøve å ta på henne halsbåndet for å vise reaksjonen forann henne, men da gjorde hun det ikke. Hun rådet oss dermed til å bruke sele på henne fremover. Dette har jeg gjort helt frem til nå, men for litt siden kjente jeg etter og fant fremdeles disse klumpene. Jeg prøvde halsbånd igjen på tur hinn dagen og hun driver fortsatt og ikke vil ha det på og rister når jeg først får det rundt henne. Men når båndet er på kan hun dra som bare det og viser ingentegn til smerter eller ubehag.

Jeg begynner å lure om hun faktisk har det vondt eller om hun bare gjør dette for å skape seg. Da vi var hos dyrelegen og skulle vise hva hun gjorde kunne det jo være at det var for mye spennende rundt henne til at hun gadd å gjøre det. Men jeg vet ikke helt. Hva tror dere?

Jeg prøvde å filme hva hun gjør når jeg tar på halsbåndet, men det var ikke så lett.

DSCN5964

(Unnskyld den kjeftende mamma'n min i bakgrunnen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondien min er også noe av det samme.. Når jeg skal ha på henne båndet eller selen, så kryper hun sammen og skjelver og ser nesten mishandlet ut.. men med en gang det er på så bare rister hun seg og er klar for tur.... Hva det kommer av aner jeg ikke :wub::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanksje de er noe med disse Blondie'ne :wub: De er sikkert litt blonde og tror halsbåndet er stooor tortur hver gang de møter på det skumle monsteret! Men så fort vi får det rundt de så er alt helt fint :) Nei, jeg vet heller ikke hva det er altså :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...