Gå til innhold
Hundesonen.no

Engelsk Setter'n Bevind's MacIver

SiriEveline

Recommended Posts

Tirsdag 02.03.2010, ankom Iver sitt nye hjem hos min mor og far (og søser).

Han er etter Gallok's Kustus og Skuruberget's Hedda, og har derfor gode sjanser til å bli en knall jakthund!

Valget av navn er ganske morsomt, for vi tenkte lenge på Iver, men likte også Mac veldig godt. Som noen kanskje vet, så betyr Mac "sønn av", sånn som vi i Norge har Jensen. Og etterhvert fikk vi jo møte morfaren til valpene, og navnet hans er da Iver. Så selvom det burde vært MacMacIver (sønnesønn) så synes vi det passet utrolig bra.

PS. Det uttales som MacGyver :P

Nå blir det litt av en valpetid fremover.. men det første døgnet har gått veldig bra. Han er rolig og avbalansert, og virkelig den som ligner mest på bestefaren sin, både utseendemessig og temperamentsmessig..!

Lek i snøen med søster Tinka:

p1060010h.jpg

"Jeg skal taaaa deg!"

p1060008i.jpg

"Grrr.. BOFF!"

p1060005n.jpg

"Fleksibel er jeg ihvertfall, har ikke noe med at jeg er gelé i kroppen, nei!"

p1060001n.jpg

"Hmm, hva gjør storesøs tro?"

p1050999.jpg

"Juhuuu!"

p1050995k.jpg

"Ører til alle kanter.. Yeah, that's how I roll!"

Leking inne må også til:

p1050993.jpg

"Nam hår! Tinka, vi tar henne!"

p1050989.jpg

"Kan være pen også!:wub:"

p1050982.jpg

"Onkel Chico har allerede lært meg å like et godt bein!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! ;D

Så fin gutt :D:)

Hvordan går det med han og Chico?

Tja, han er ikke megahappy nei.. men han klarer fint å oppføre seg. Knurrer når han syntes Iver er for intens, ellers så går han opp i andre etasje og legger seg.

Men ute er han litt mer leken med ham.. men det går seg nok til. Det var jo en prosess med Tinka også, så etterhvert blir de nok perlevenner.

Iver er jo en veldig rolig og bedagelig valp. Han kan fint bare ligge for seg selv og tygge på et bein og ignorere Tinka som byr til lek. Så han er jo virkelig hva mamma så etter da :wub:

Tror nok alt kommer til å forandre seg etterhvert da, Chico vil jo forstå at "monsteret" ikke flytter ut, og Iver vil jo også forme seg litt i personlighet!

Edit: Han veier forresten 5,1kg. Tenkte jeg skulle få det med meg her, så prøve å oppdatere hver uke. Så får vi se når han passerer Tinka med sine 6,3kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille vesenet begynner virkelig å leve opp til sin bestefar, og godt er det! Siden jeg fant ut igår at Store-Iver døde for noen dager siden, og dette er den valpen som ligner mest på ham.

Bilde av Steinrøysa's Iver

steinroysasiver.jpg

(Dette er min tante's ES)

Nye bilder

p1060012.jpg

"Ain't we alike?"

p1060025.jpg

"Klatre på onkel Birk er gøy!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...