Gå til innhold
Hundesonen.no

Engelsk Setter'n Bevind's MacIver

SiriEveline

Recommended Posts

Tirsdag 02.03.2010, ankom Iver sitt nye hjem hos min mor og far (og søser).

Han er etter Gallok's Kustus og Skuruberget's Hedda, og har derfor gode sjanser til å bli en knall jakthund!

Valget av navn er ganske morsomt, for vi tenkte lenge på Iver, men likte også Mac veldig godt. Som noen kanskje vet, så betyr Mac "sønn av", sånn som vi i Norge har Jensen. Og etterhvert fikk vi jo møte morfaren til valpene, og navnet hans er da Iver. Så selvom det burde vært MacMacIver (sønnesønn) så synes vi det passet utrolig bra.

PS. Det uttales som MacGyver :P

Nå blir det litt av en valpetid fremover.. men det første døgnet har gått veldig bra. Han er rolig og avbalansert, og virkelig den som ligner mest på bestefaren sin, både utseendemessig og temperamentsmessig..!

Lek i snøen med søster Tinka:

p1060010h.jpg

"Jeg skal taaaa deg!"

p1060008i.jpg

"Grrr.. BOFF!"

p1060005n.jpg

"Fleksibel er jeg ihvertfall, har ikke noe med at jeg er gelé i kroppen, nei!"

p1060001n.jpg

"Hmm, hva gjør storesøs tro?"

p1050999.jpg

"Juhuuu!"

p1050995k.jpg

"Ører til alle kanter.. Yeah, that's how I roll!"

Leking inne må også til:

p1050993.jpg

"Nam hår! Tinka, vi tar henne!"

p1050989.jpg

"Kan være pen også!:wub:"

p1050982.jpg

"Onkel Chico har allerede lært meg å like et godt bein!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! ;D

Så fin gutt :D:)

Hvordan går det med han og Chico?

Tja, han er ikke megahappy nei.. men han klarer fint å oppføre seg. Knurrer når han syntes Iver er for intens, ellers så går han opp i andre etasje og legger seg.

Men ute er han litt mer leken med ham.. men det går seg nok til. Det var jo en prosess med Tinka også, så etterhvert blir de nok perlevenner.

Iver er jo en veldig rolig og bedagelig valp. Han kan fint bare ligge for seg selv og tygge på et bein og ignorere Tinka som byr til lek. Så han er jo virkelig hva mamma så etter da :wub:

Tror nok alt kommer til å forandre seg etterhvert da, Chico vil jo forstå at "monsteret" ikke flytter ut, og Iver vil jo også forme seg litt i personlighet!

Edit: Han veier forresten 5,1kg. Tenkte jeg skulle få det med meg her, så prøve å oppdatere hver uke. Så får vi se når han passerer Tinka med sine 6,3kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille vesenet begynner virkelig å leve opp til sin bestefar, og godt er det! Siden jeg fant ut igår at Store-Iver døde for noen dager siden, og dette er den valpen som ligner mest på ham.

Bilde av Steinrøysa's Iver

steinroysasiver.jpg

(Dette er min tante's ES)

Nye bilder

p1060012.jpg

"Ain't we alike?"

p1060025.jpg

"Klatre på onkel Birk er gøy!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...