Gå til innhold
Hundesonen.no

Lazy Lady

vima2k

Recommended Posts

Jeg har da ei rottweiler tispe F: 06.10.09.

Hun er da redd for å være aleine, jeg trodde jeg fik det til for ei stund tilbake da jeg var hos noen veninder som jalp meg med å venne henne på det å være aleine, og det viste seg at hun klarte og være aleine i lengere tid, hun var flink i ca 4 dager, men etter de 4 dagene, ble hun som før igjen, hun klarer ike å være lengere bort fra meg enn 1 meter, jeg kan stå på kjøkkenet og hun står og bjeffer og syter i ett sett, går jeg på do, blir det rama skrik, hun står da fritt for å gå vor hun vil untatt på kjøkkenet etersom det er en port der som blir stengt når hun er her. om natta er hun i bur og det går greit så lenge jeg ligger i senga vedsiden av hun, men går jeg på do om natta blir hun hysterisk og beggyner og syte, bjeffe og hyle, da min kjæreste ligger og sover, er det ike så greit for ham og våkne midt på natta bare fordi jeg går på do, da han starter på jobb kl 5.

Jeg har måttet ta hun med meg overalt der jeg går pga jeg ikke kan la hun syte om natten, men på dagtid prøver jeg og la hun være aleine ei stund, men ike lenge. Hun får da noe og tygge på, men det er jo begrenset på vor mange tørket Vom og div tygge biter jeg kan gi hun, derfor hun blir så fort lei av tygge bein, Vom og marg bein varer lengere, men de er vel ike bra og gi for mye om pr dag.

Noen tips til va jeg kanskje kan ha jort galt? eller va jeg kan jøre, ettersom jeg flytter i en blokk leilighet, så er det lit greit å ha en hund som kan være aleine.

Bc min klarer og være aleine, men blir oppjaget av Lazy når hun bjeffer, og da starter hun og synge (Ule).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) jeg har prøvd i begynnelsen og si en slags "shhh" lyd, men det blir hun bare stille i 3 sek, så er det på'n igjen :) blir litt små gal av å aldri kunne dusje, gå på do uten tilsyn, og div andre ting jeg helst vil gjøre aleine uten Lazy alltid skal være med.

Må ærlig si det at jeg begyner og bli litt små lei av å i all hast skynde meg i dusjen og være lyn rask på do bare for at Lazy skal være stille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg belønner når hun er stille, og jeg venter med og gå in til hun eller vise meg eller prate til hun før hun er helt stille... meg jeg må vist ha mere tålmodighet en det jeg har.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen andre metoder da ? så jeg kan se vilke metoder som funker best på hun? fordi hun fot følger meg hele tiden, hun kan ligge helt utmattet og enda jeg rører på meg, så spretter hun op med hodet og følger eter meg.. det skal også sies at hun har vanskeligheter for å roe seg ned på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vordan skal jeg forklare en hund at jeg ike liker bjeffingen? :)

hehe, skjønner jo den at jeg må si "shhh" et X antal ganger og "NEI!" til hun, men de gangene jeg har jort det, så ender det med mye mer syting og hyling, hun hører eter meg når hun leker med Zita (min andre hund) og hun blir for voldsom og begyner og bjeffe osv, og jeg da sier "shh" da blir hun stille, men ike når hun ike ser meg. Å det er vel hele poenget med denne treninga, at hun ike skal se meg. for og så lære seg å være stille og alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen andre metoder da ? så jeg kan se vilke metoder som funker best på hun? fordi hun fot følger meg hele tiden, hun kan ligge helt utmattet og enda jeg rører på meg, så spretter hun op med hodet og følger eter meg.. det skal også sies at hun har vanskeligheter for å roe seg ned på egen hånd.

Jeg tror det første du skal begynne å lære hunden er å ligge i ro. Drit i lyd og mas, lær henne at ligger hun et sted så skal hun bli der. Hver gang hun reiser seg legger du henne tilbake og roser henne. Noen hunder må lære seg å slappe av, og det er første trinn til også å takle hjemme alene-tilværelsen. Hold på helt til hun resignerer og gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tatt bilder av pliktfølelse i dag. Han pleier være flink til å bli sittende/stående/liggende når jeg står oppreist, ter seg som et skolelys, men somehow har han tolket det at jeg setter meg ned på huk som: "Kom!" Forståelig nok. Et ekstra håndsignal mens jeg setter meg ned var alt som skulle til for å fikse den, men når jeg tar frem mobilen virker det som han er redd den skal fange mamsen, og han klarer ikke holde posisjonen, men haster inn for å redde turen fra den gledesdreperen der.  En real tålmodighetsprøve for begge å få lov til å ta bilder av de flotte sitt/dekk/stå han vanligvis har, da vi ikke snakker samme språk og har vidt forskjellige oppfatninger av hva den der svarte, flate greia er for noe, men vi fikk det da til etterhvert. Tjue bilder av naturskjønne omgivelser forsøplet av en lilla gummisnor, noen av dem også med hale og rumpestump på lagt i søpla, og så presenterer vi oss som om vi har litt fotoskills og hverdagslydighet sånn noenlunde på stell. Å få tatt fine bilder med langlina skjult eller litt penere dandert får være neste mål.    BTW, han har fått seg en praktisk custom klipp. Korrekt riesen frisyre drar nemlig inn sånne MENGDER med sand, en blir tullerusk. Fra å være vant med korthårede hunder på asfalt og gress i bymiljø, ble jeg virkelig smågal av all sanden de nydelige riesenbeina dro inn fra gårdsveiene her. Dessuten er flared jeans silhuett SÅ 90's. Vi gikk for en 2020 women's jeans fashion silhuett istedenfor. Praktisk. Ørene klarer jeg ikke klippe før det blir virkelig varmt, for han er så nuskesnusk kosemose søt med sånn spanielpels på dem. Litt sånn Lady og Landstrykeren hybrid look nå. Gen Z synes sikkert han ser ut som en skikkelig kjekkas hen/them/they. 
    • Dette albumet har flere låter han liker. Artisten har gitt ut flere: https://music.youtube.com/playlist?list=PLQKkIV10JKf_ZFZxjvkB-LUc00Kyiifhz&si=Hc2-qFcJVQEsqZ_G
    • Om økonomien er stram låner man bøker på biblioteket. 100% positiv hverdagslydiget (eller Hverdagslydighet fra valp til voksen som den nye versjonen heter), På talefot med hunden, eller andre gode hundebøker. Men ta en titt på fra Bølle til bestevenn-seriene, Maren bruker mye metoden der med å få hunden til å legge seg og være trygg i sengen sin.
    • Jeg har ikke lyst til å beskrive metode å trene inn ro med tekst på internett. Kroppspråk, toneleie, timing og ikke minst følelser. Jeg anbefaler å leie inn en instruktør. Det er alltid det beste, fordi de ser en utenifra. En ser ikke sitt eget kroppsspråk, og når en har fokus på hunden og barna så er det fort gjort å glemme eget kroppsspråk. Alternativt, om økonomien er veldig stram: Dunbar Academy abonnement? 
    • Jeg tenker at hvis du har en solid "gå og legg deg på plassen din"-kommando så er det en fin avledning når hun maser sånn. Men pass også på at hun ikke blir eksludert når det er barn inne i bildet. Ellers så er det kontrollert og rolig omgang med barn. Sett dere ned på litt avstand til en barnehage i hentetid, og belønn ro og kontakt. Gå tur sammen med små barn og/eller barnevogn, helst uten nærkontakt mellom hund og barn. Lær hunden at hun får være med selv om det er barn der, men at hun ikke trenger å bry seg om dem.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...