Gå til innhold
Hundesonen.no

Nizhoni's First In Line

trevi

Recommended Posts

Jah... har jo ikke opprettet noen tråd for gutten i huset... Han er jo bare "litt min" siden det er sambo sin... Meeeeen siden sambo ikke er på hundesonen, og jeg har lyst til å dele gutten med alle, så lager jeg en liten tråd til han også.

Nizhoni's First In Line, er min første hjemmelagede gutt. Han var førstefødt i tillegg, derav navnet. Han er en snill og grei gutt, med mye trøkk. Han trenger å modnes noe før jeg drasser han (og sambo) land og strand rundt på utstilling.

Ikke verdens største enda, men han er godt innenfor rasestandard i en alder av 10 mnd, med sine 62,5 cm. Og han (som resten av kullsøskene) har en ganske tung og heavy pels, noe som merkes godt nå når han har satt igang første runde med røyting :)

Han ble født 20.04.2009, og er etter min egen RH Nuch Chevy's Kahroma og den vakre belgiske hannen, NL VDH Ch BDSG-08-09 Grimmendans Fourlan. :)

Begynner i det små:

9 uker:

bravo_210609-1.jpg

4,5 mnd:

bravo060909-7.jpg

10 mnd:

bravo_270210-7.jpg

bravo_270210-5.jpg

bravo_270210-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste Bravoen :)

Godt du er over middels hundeintr. med all den pelsen som skal av, i allefall :)

Takk :)

hahah, ja du sier noe der... 1 times børsting i forrige uke, kunne ikke se noen endring på han, enda det var nok pels ved siden av til en flokk med pomm'er :D

Vakre, skjønne Bravoen :) Ikke dårlig førsteforsøk det der :P

Og så syns jeg fortsatt matchende strikkedrakter til deg og sambo av Bravoull er en strålende idé *fnis*

Takk.... men jeg vet ikke hvor stilig vi hadde vært i strikkedress altså....

Ordentlig flott gutt, med ett vakkert hode! :)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...