Gå til innhold
Hundesonen.no

Turbo har fått stor mystisk kul på skulderen!

Recommended Posts

Jeg oppdaga en kul på Turbo sin skulder i kveld, den må ha kommet fort da den gutten får så mye kos at en av de i familien burde ha kjent den hvis den hadde vært der lenge.

Det virker som at det er en kul fyllt med væske, samtidig som at den er litt hard, kan ikke flytte rundt på den. Virker som at Turbo synes det er ekkelt, men ikke vondt når jeg tar på den. Har ikke turt å klemme for mye på den..

Noen som har noen anelse?

Bilde kommer :P

P's: Skal ringe veterinær i morgen, synes bare det er greit og høre om noen her inne har en anelse :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han ha slått seg og fått en ordentlig blodutredelse?

Med tanke på at den har kommet så brått og er så stor så er det gjerne noe "akutt" dvs skade i muskel e.l.. Første som slo meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han ha slått seg og fått en ordentlig blodutredelse?

Med tanke på at den har kommet så brått og er så stor så er det gjerne noe "akutt" dvs skade i muskel e.l.. Første som slo meg iallefall.

Nei ikke som jeg har fått med meg, i dag har han faktisk ikke fått tur engang fordi jeg har vært syk, så han har ikke hatt noe å slå seg på.. Han falt på tur på tirsdag men han burde vel ikke fått en reaksjon så sent? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte først på fettkul, men når den kom så brått kan det ikke være det.

Den så rimelig stor ut, så jeg vil ikke tro det er en svulst, siden dette er noe som har kommet plutselig.

Det kan være at han har stukket seg på en nål eller en flis etc, som fremdeles står det inne, og gir reaksjonen?

Har han noe feber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte først på fettkul, men når den kom så brått kan det ikke være det.

Den så rimelig stor ut, så jeg vil ikke tro det er en svulst, siden dette er noe som har kommet plutselig.

Det kan være at han har stukket seg på en nål eller en flis etc, som fremdeles står det inne, og gir reaksjonen?

Har han noe feber?

Jeg har ikke sjekket temperatur da jeg ikke har temperaturmåler tilgjengelig desverre. Nål har han ikke stukket seg på, det er jeg 99,9 % sikker på, skjønner heller ikke hvor han skulle fått flis fra, eneste rommet jeg vet har en tendens til å gi fliser fra gulvet er mitt rom, og der er han aldri. Skjønner ikke hva dette kan være altså.. Han småsloss med en hannhund for noen uker tilbake, kan han ha fått noen reaksjon på ett eventuelt bitt så sent?

Det virker heller ikke som en vanlig hevelse da det virker som at det er væskeansamling der.. Kjennes litt ut som disse stressballene man får enkelte steder, sånne i gummi med gele inni..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som om du beskriver en vannblemme...

Merkelig.

Håper du legger ut svaret fra veterinær, vil være interessant å finne ut hva det er!

Ja, hmm, merkelig altså, kanskje den er fordunsta i morgen tidelig :console: Hvis ikke, skal jeg skrive rapport når jeg er tilbake fra veterinær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pointeren jeg hadde fikk noe lignende, faktisk i området skulder/nakke. Jeg husker ikke hva veterinæren sa at det var, men det var visst noe helt ufarlig. Veterinæren satte en sprøyte i den (kortison?), og noen dager etterpå var den helt vekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en væskebyll, heldigvis ikke betent! Så de snittet også rant det masse ekkelt guff ut, så han er nå plastret for det renner veldig mye blod fortsatt! Men han er iallefall frisk og rask og de sa det var bra at jeg kom såpass fort så det ikke ble betennelse :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en væskebyll, heldigvis ikke betent! Så de snittet også rant det masse ekkelt guff ut, så han er nå plastret for det renner veldig mye blod fortsatt! Men han er iallefall frisk og rask og de sa det var bra at jeg kom såpass fort så det ikke ble betennelse :ahappy:

Så bra da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ordnet seg! :ahappy: Sa vet'en noe om hvorfor det plutselig dukket opp?

Ja :ahappy: Mest trolig er det fra han lekte med en dalmatinerhann for noen uker tilbake og da fikk ett sår, muligens ett bitt også har dette grodd med bakterier inni og dermed har bakteriene vokst under huden og væskeoppsamlingen har oppstått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...