Gå til innhold
Hundesonen.no

Ballutløser

Recommended Posts

Guest Gråtass

Noen som har noen erfaringer og anbefalinger? Er på utkikk etter en som gjerne spretter ballen et stykke opp i luften og med lang rekkevidde på fjernkontrollen om mulig.

Canonball- to utgaver, velg den med lengst rekkevidde. Tror det er et dansk firma som har agenturet i hvertfall. Priceless å se trynet på bikkja første gangen den spretter :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg vil si av og på de siste dagene.  Jeg leste opp om analkjertler. Jeg får bare følge med, og ta tur til dyrlege om det fortsetter. 
    • Alder. Han er rett og slett tenåring, og begynner å finne ut av hvordan han skal bli når han blir voksen, og teste ut "verden" litt. Er det en rase som kanskje også har typisk varsling eller vokteregenskaper så er det veldig typisk at det begynner å dukke opp nå. Hvis det er uansett avstand og når det kommer brått på kan det være litt vanskelig, men prøv å avbryte, og prøv å lære inn en supergod kontaktkommando som du kan bruke hvis du oppdager folk før ham, og avlede allerede før det skjer.
    • "I det siste", er det konsekvent de siste dagene, eller av og på i en periode? Uansett, aking kan tyde på problemer med analkjertlene, og det er ikke uvanlig at de går tette om avføringen er løs, så det kan være greit å ta en tur til dyrlegen for å sjekke og evt. tømme.
    • Hei, Jeg har lagt merke til at hunden min plutselig har fått ganske løs mage i det siste og lurer på årsaken. Hun drar seg litt langs bakken etter hun har gått på do. Det ser ikke hivent , eller infisert ut. Hun får et tørrfor hun har tålt godt. Jeg mistenker det kanskje er lakseoljen jeg gir henne pga. røyting og pels. Men er det slik at hun plutselig kan reagere på noe hun har tålt tidligere? Allmenntilstand ellers er bra, mye energi og appetitt. Noen tips? Gjøre som nå med med å forsøke ut eliminasjon. Nå gir jeg henne kun tørrfor og kokt ris til det stabiliserer seg. Det er planen.  På forhånd takk for svar. 
    • Hei! Jeg har en fantastisk unghund, Harry, på 11 måneder. Helt siden vi fikk ham, har vi lagt stor vekt på miljøtrening og sosialisering, og han har alltid virket som en trygg og tøff valp.   De siste månedene har det imidlertid skjedd en endring - han har begynt å varselbjeffe mer på mennesker, spesielt når de dukker opp brått og skremmer ham, selv om de er på grei avstand.   Når dette skjer, stivner kroppsspråket hans, og han virker redd. Jeg får ikke kontakt med ham i øyeblikket, og må bare vente til personen er langt nok unna til at han slapper av igjen. Ellers er han en sosial hund som trives med folk, så lenge han ser dem komme og ikke blir skremt.   Jeg lurer på hvorfor han plutselig har endret atferd på denne måten. Er det en vanlig fase i unghundperioden? Og viktigst av alt - hva kan jeg trene på for å hjelpe ham gjennom dette? Alle råd tas imot med stor takk!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...