Gå til innhold
Hundesonen.no

Mac - samme som Pc?

Gjest

Recommended Posts

Hei.

Har tilfeldigvis hørt mye snakk om at mange mener at Mac er det samme som Pc, mens andre mener det motsatte.

Hva er deres meninger og erfaringer om saken?

Mener dere at Mac er det samme som Pc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hva da?

Altså, de er jo det samme på mange måter. De er personlige datamaskiner som utfører oppgaver liksom. Men de har jo forskjellige operativsystem og brukergrensesnitt. De trenger forskjellig programvare, de jobber på forkjellig vis, og de har ulike fordeler og ulemper (noe som er høyst subjektivt uansett). Men jo, de har jo skjerm og tastatus liksom.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PC er en samlebetegnelse som Personal Computer, som egentlig inbefaller Mac, og alt som kan kalles en Computer/Datamaskin for personlig/privat bruk... Nesten så dagens smarte mobiltelefoner ingår under PC betegnelsen...

Men Apple / Macintoch må så klart være så ***** spesielle så deres PC er ingen PC, det er en Mac... :whistle:

Så man kan si en Mac er en PC, men man kan ikke si at PC er Mac, da det er mac som er underlagt betegnelsen PC...

Og alt dette er helt uavhengig av Operativsystem, det er ikke slik at en PC = Windows og

Mac = snow leopard (OS X)...

En Mac kan kjøre Windows, og en "Vanlig PC" kan kjøre OS X...

Men sånn generelt skjønner jeg heller ikke hva du tenker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tore sier ja. PC er ikke noe fysisk, men en betegnelsene for alle maskiner som er personlige og går under computer.

Som regel er det Acer, Asus, Dell, HP og de merkene som kjører Windows operativsystem, og Mac kjører OS X (altså sitt eget operativ system).

Men på alle disse maskinene kan du kjøre hvilket OS (operativ system) du vil.

Altså en iMac er en Macintosh.. en Eee er en Asus osv. Alle disse er PC'er.

Håper du ble litt klokere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...