Gå til innhold
Hundesonen.no

Komplisert patellaoperasjon

Recommended Posts

Jeg har Kiro hos veterinæren nå over natta pga patellaoperasjonen han skulle ta.

Pratet med veterinæren selvfølgelig etter operasjonen og alt hadde gått fint, men han sa noe jeg merket meg litt ved, og det var at han måtte stramme noen sener og muskler rundt kneet, og at det var veldig mye brusk de måtte fjerne før de kunne sette igang. Tydelig at denne her var litt mer komplisert enn den forrige.

Nå er det sånn at det er en stund siden vi opererte han sist, men jeg kan ikke huske at de strammet muskler og sener sist..

Er det noen flinke folk her inne som vet om dette er normalt ved en PL operasjon?

Ps. Jeg skal spørre vetten om det samme i morgen, men det er mye rart man grubler på mens man venter på å få igjen hunden sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musklene og senene rundt kneet blir strukket når kneet hopper ut og inn av ledd, og av at leddet ligger og 'gnisser'/beveger seg fordi det ikke ligger ordentlig på plass. Senene og musklene kan ikke trekke seg sammen av seg selv, og derfor vil det være for lange/slappe etter en operasjon om hunden har gått med patelle luxasjon en stund.

Noenlunde sånn forklarte vet'en vår det til oss i hvert fall, og det høres jo forsåvidt logisk ut :)

God bedring til pelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...