Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå er jeg lei syke dyr


Recommended Posts

Hele gjengen er syke nå! Katter og bikkjer...

Det begynte med Feline Acne (se tråden under andre dyr) på Psycho og Lucifer. Før jeg fikk satt igang behandling på det, så ble Lucifer forkjølet i tilegg.

På fredag var vi hos veterinæren og Lucifer fikk antibiotika for forkjølelsen sin.

Gry ble da rabiesvaksiner og hd/ad røntget, og jeg merket på henne når jeg kom hjem at hun var snørrete.

Idag fikk jeg antibiotika for Feline Acne på Psycho. Lucifer fikk det jo allerede pga forkjølelsen, så på han vil det jo bli borte uansett.

Gir kattene antib. morgen og kveld, og nå kaster Lucifer opp igjen maten sin så fort han har spist. Bridie snek til seg noe av spyet hans til frokost, og vips så kom all maten hennes opp igjen. Nesten på beina mine mens jeg selv spiste, og jeg holdt på å blande min frokost med hennes.

Dagen går, og nå hører jeg plutselig både Iblis og Sitri nyser og harker. De er tydeligvis blitt smittet av Lucifer. Må vel ringe vet'n i morra for å få antibiotika til dem også da antar jeg. Og ikke før jeg har tenkt den tanken, så bryter jaggu meg Gry seg ved siden av meg. Men det kom ikke opp noe. Hun har ikke spist siden frokost.

På vei ut for å lufte hundene, oppdager jeg at en av kattene (lucifer antar jeg) har spydd opp igjen kveldsmaten sin i gangen. Og nå gulper han jaggu meg igjen og spyr under hjørnebordet ved siden av meg her. Det var den antibiotikaen....

Nå er jeg lei av å tørke spy og gi medisiner. Og jeg har så vidt begynt :icon_redface:

Spørsmålet er bare om det er noe medisiner som må til på Gry da. Om jeg skal gi dem en markkur "forsikkerhetsskyld", om det kan være det som er grunnen til at de spyr begge to her innimellom. Jeg har tabletter liggende liksom.

Blir sliten av så mye syke dyr på engang. Lurer på om det er noe med huset som gjør det jeg.

Selv sirissene vi forsøker å avle på nå, er ikke helt i topp form. De sliter med hamskift om dagen fler av dem. Aldri sett lignende før jeg.

Bare tellaene som er friske... *bank i bordet*

Jeg gir opp jeg :devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, selv om jeg må le litt, så føler jeg virkelig med deg :icon_redface:

Slitsomt nok med en syk hund om ikke både katter og hunder skal bli syke samtidig... Får håpe du gjør deg ferdig med uflaksen nå, så holder alle sammen seg friske i lang tid fremover.

God bedring til hele gjengen! Får bare håpe du ikke får spysyken oppi alt dette :devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,ja man blir litt sånn at man er av at ALT skal bli galt... Jeg gjør fort det selv :icon_redface:

Men ja, nå håper jeg de blir friske snart og HOLDER seg sånn. Slitsomt dette :devilbanana: Og blir jeg syk selv nå, da går jeg i hi altså!! Da må jeg leie inn en av dere på sonen til å stelle meg og syke dyr :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så leit når slikt skjer. Uansett om det er én eller flere dyr. Men ekstra slitende er det jo når hele "familien" blir syk på én gang :icon_redface: Jeg håper kattene blir frisk av antibiotikaen snart, og at Bridie holder seg unna spyet... Du skal se at de snart er liv i leiren igjen! :devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare smil du! Og vask hendene ofte.. ikke håndhils på noen andre, sjekk samboeren din for noe sykdom. Be han ta en superdusj før han kommer å hilser på deg så han ikke tar med seg bakterier utenfra!

Da har vi ihvertfall garantert at du ikke blir syk :)

Når det gjelder dyrene er det vel bare å medisinere i vei og holde hunder unna kattespy og katter unna hundespy osv. Uff.. hørtes faktisk ut som om du trenger blekksprutarmer! :lol:

Uansett så får du ta imot God Bedring-hilsen fra Tinka og meg.. her er det foreløpig bare meg som er syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare smil du! Og vask hendene ofte.. ikke håndhils på noen andre, sjekk samboeren din for noe sykdom. Be han ta en superdusj før han kommer å hilser på deg så han ikke tar med seg bakterier utenfra!

Da har vi ihvertfall garantert at du ikke blir syk :)

Hum... Kan det funke å be sambo forbli på jobb og tjene penger og ikke nærme seg hjemme, mens jeg bare synker ned i sofaen og går i hi en periode tro??

Når det gjelder dyrene er det vel bare å medisinere i vei og holde hunder unna kattespy og katter unna hundespy osv. Uff.. hørtes faktisk ut som om du trenger blekksprutarmer! :lol:

hehe, ja. Skulle gjerne hatt noen armer til. I går fikk jeg kastet bikkjene på dør før jeg begynte å tørke spy på to plasser her. Men vips så hadde en av kattene trampet i det på vei forbi da jeg jaget hunder en annen vei.

Stenge alle dyrene på badet og bare spyle gulv og vegger engang om dagen tror jeg :lol:

Uansett så får du ta imot God Bedring-hilsen fra Tinka og meg.. her er det foreløpig bare meg som er syk!

Tusen takk for det, og god bedring til deg også.

Nå skal jeg ta med de store firbeinte i senga og håpe de lar være å spy der i natt. Gjør de det, så blir det gjesteseng på meg resten av natta og vaskejobb på gubben da han kommer fra jobb :)

God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk.

Nå er alle kattene satt på antibiotika, og jeg forsøker å gi et uavhengig av mat. Kan virke som det er kombinasjonen som har fått Lucifer til å kaste opp. Det har iallefall holdt seg nede i dag ser det ut som. :)

Bikkjene har løpt på do i hele dag, de spiste solsikkefrø i går de. :lol: Men de har ikke spydd da. Gry fikk jeg beskjed om å se ann ang snørring før jeg evnt gjorde noe der.

Men, det er nok det.. Å skulle tukte antib i 4 katter 2 g om dagen. Psycho spytter og freser. Lucifer lider seg gjennom det. Iblis lider og sloss litt. Og Sitri stakkar.. Han dør han.. mener han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering herfra...

Endelig har jeg funnet en måte å få medisinen til å sitte i Lucifer. Mat når vi står opp, vente en time så gi antib, vente en ny time, gi litt mer mat. Og samme runden på kvelden. Nå satt iallefall medisinen i går på han ved å gjøre det sånn, og den sitter enda nå også.

Ellers er det harking og fresing på alle bortsett fra Luc her enda. Høres ut som de har noe i halsen, og de harker og styrer. Høres VONDT ut! Håper virkelig medisinen virker snart!

De begynner å innse litt mer at de MÅ ha medisin nå, men både jeg, kjøkkenbenken og kattene er fulle av hvit guffelure etter å ha medisinert dem.

Hundene har også sluttet å spy, men driter solsikkefrø til den store gullmedaljen. Og nå spiser de ribbein, så da blir det vel litt diare i morra tenker jeg :wub:

Men de er iallefall på bedringens vei kan det se ut som. Selv om haka til Psycho blør og vesker med det samme man rører den enda. Det sprekker opp så fort man ser på den. Stakkars lille store pusen min :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok ha vært noe da ja, Rak... Men går bedre med hundene her nå.

Sitri derimot har kastet opp igjen mat og antib idag. Nå er jeg tom for antib, og må ringe veterinæren i morra. Lurer på om det er noen mulighet for å komme dit og sette sprøyter på dem istedet. Noen som vet?

Det er verdt det for å slippe å sloss med dem for å få i dem dette, OG for at det faktisk skal virke... Umulig å ha full kontroll på hvem som evnt spyr her, og hvem som da får full virkning av medisinen.

idag hørte jeg noen gulpe og spy, og det var kun Sitri som ikke var på stua da. Men ikke alltid man har sånn kontroll desverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...