Gå til innhold
Hundesonen.no

Rabies vaksia


Recommended Posts

Ja.. altså.. kremt.. Jeg har vært en skikkelig sinke med å få tatt blodprøva etter rabiesvaksina på Blondie.. Hun fikk sin første rabiesvaksine 25.03.09 og den andre 22.04.09.. Nå er det slik at jeg er student,alenemor og ikke alt for fet lommebok, og en stund fremover blir det nok ikke rom for så mye annet en regninger og mat *sukk* Men jeg vil helst ikke begynne helt på skratch med vaksiner igjen fordi jeg går over fristen. Og dessuten har jeg planer om å komme meg på verdensutstillingen, eller i det miste sende bikkja med oppdretteren

Når mener dere det er abolut siste frist for å ta blodprøve (tenker på svartid) og revaksinering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Oi! 1500 bare for blodprøva? For et par dager sida var jeg hos nærmeste veterinær her og spurte hva de to første vaksinene og blodprøva ville koste, og de sa ca 1700 til sammen. Kanskje jeg skal gå innom å spørre en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvene vi tok ble sendt til Tyskland. Ble tatt på impuls på kveldtid også, mulig vi betalte litt tillegg for det?

Litt OT, men man betaler ikke for å få papirene på at rabiesen er godkjent sant? Når begge vaksinene + blodprøven er betalt, da er man ferdig med pengedelen vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste svaret får du ved å kontakte vetrinær. Jeg vil muligens tro det er forsent ihnt til norges reglement, men hun er sikkert sikker.

Jeg betaler 1011,- for blodprøven. Kostet 948,- sist gang jeg gjorde det. Og i min informasjon så koster det rundt 800 og noe ifra labratoriets side, så det som er over det igjen hos min dyrlege er materiale som blir brukt. :)

Rabiesprøver blir sendt enten til godkjente labratorier i tyskland eller england. Men størsteparten blir visst sendt til tyskland. :P

det tar 2-4 uker å få svar, så jeg regner alltid med 6 uker :)