Gå til innhold
Hundesonen.no

Hest gis bort, haster!


Guest LXT

Recommended Posts

Jeg sprer informasjonen videre fra en venninne som prøver å hjelpe sin venninne igjen. Så dersom noen har mulighet for å ta til seg en hest, hiv deg på telefonen. Kopierer inn teksten her:

"Palomino kaldbl vallak, 12 år, gis bort til godt, varig hjem. Eier kan ikke lenger ha hest har prøvd å finne en løsning men klarer det ikke. Han blir kjørt til slakt før kl 13 førstk. tirsdag. Han er innkjørt og innridd, trenger god leder som setter grenser og som har mye kjærlighet. Hilsen fra Vibeke Mob 95 18 92 00 (Hadeland) - SPRE VIDERE!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop tikket inne en lignende melding på min mobil ang en årings paint som har en tannsyksom som eier ikke har råd til å behandle, dyrlege har antatt det koster 12 tusen å fikse skaden. Slakt er bestillt til uke. HESTEN GIS BORT!!

Og jeg kjenner jeg blir forbanna når jeg leser slike meldinger, bra de prøver skaffe nytt hjem, men tar man på seg ansvaret for et dyr har man også annvar når det er sykt! Synes det er rart at fler ikke har forsikring på dyra sine og heller velger avliving som et alternativ. Dette er jo en åring med hele livet forran seg og jeg liker ikke ta det skal være en så lett utvei, å bare avlive liksom, hvor mye er dyrenes liv verdt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte helt enig med deg Ross, en åring har hele livet forann seg og fortjener en sjanse, men på en annen side er jeg en av dem som vet hvordan det KAN gå hvis man gir vekk/selger hest billig (da er det i hovedsak x-travere jeg kan uttale meg om). En bekjent gav vekk sin, for hun ville ikke avlive den... Den ble gitt vekk til en snill dame, men et eller annet skjedde, og når hesten ble funnet igjen var den så tynn og full av mark og ting at den måte avlives rett etterpå... Desverre er ikke dette den eneste insidenten jeg har hørt om ang. dette, og for både x-eiere og hester ville avliving vært 100 x så humant. Selvfølgelig er det en stor sjanse for at hesten får det flotters hos en snill eier altså, ingenting er bedre enn det! Det å gi vekk en hest er hvertfall ikke bare-bare, nettopp fordi den gjerne kan havne hos noen som ikke har kjempegod råd og/eller har handlet litt i overkant på impuls... Sistnevnte er jo ikke akkurat vanskelig med "noen-må-ta-hesten-nå,-ellers-slaktes-den" annonser.

Så det er to sider av også denne saken. Selvfølgelig skal man gi dyrene en real sjanse til et verdig liv, men man bør veie den sjansen opp mot sjansen at det kan gå skeis før avgjørelser taes... Dette er jo en syk hest. De 12 000 kan lett utvikle seg til å bli en del mer med litt komplikasjoner og slikt inni bildet, så...

Ikke meningen å virke skrekkelig negativ eller spamme folk med OT, men måtte bare lette hjertet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde et øyeblikk at det var den samme hesten som denne:

Snill åring av rase american paint horse gies bort snarest. Den må opereres for tann fistel, koster 12000 for oprasjonen, han vil blir garantert bra igjen da. Han har en verdi påmellom 40-50 tusen som frisk hest. Avlivning er bestilt så er der noen der ute som vil ta sjangsen så ring Marianne på 99515132.

..men det var det jo ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet faktisk ingen ting om denne hesteeieren jeg postet om.

Ei venninne av meg hadde dette nicket sitt på Face, og da tenkte jeg at jeg måtte prøve å hjelpe til med å spre det slik at hesten kanskje kunne reddes. Jeg synes det var helt forfedelig at hesten må avlives når det helt sikkert finnes en annen person som kan overta den.

Jeg tenkte ikke et sekund på at det kunne være svindel..

Edit: endret tekst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det er det altså, kan godt hende det er tilfeldig, men når det kommer 2 nok så like annonser på så kort tid, så tenker jeg mitt :rolleyes2:

Ja jeg er enig i det,man begynner jo å lure litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...