Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetid eller noe annet?

Recommended Posts

Embla(Rottweiler 19mnd) står ute i hundegård med mine foreldres hund(nabo) når jeg ikke er hjemme eller hun selv vil ut. Zita(blanding på 9 kg 8år)er en bestemt frøken som hadde fått for lite sosialisering når hun kom til oss 2 år gammel. Til vanlig sover de sammen i hundehuset når det er kaldt, og Zita kan nedverge seg til å leke bittelitt med Embla før hun ikke gidder mer. Embla byr ofte opp til lek men skjønner når Zita ikke gidder.

Så til det jeg lurer på idag har det enten klikka for zita eller så må det være løpetid på gang, for nå gnir hun seg inntil Embla løfter på bein, kladder på Embla med labbene. Står på 2 og GNIR seg inntil henne, mens stakkar Embla ikke skjønner stort og går vekk/ignorerer men Zita følger etter og starter på ny.

Grunnen til at jeg lurer er at mens Zita var ute alene til Embla kom, hadde hun lite tegn på løpetid, hun blør veldig lite og vasker godt så ingen vet helt når hun hadde løpetid, så slengte Zita seg på når Embla hadde løpetid første gang, så løp hun en gang etter det, og nå lurer jeg på om hun er igang igjen.

Eller kan det rett og slett være det at Embla er på vei inn i løpetid( viss hun holder samme intervall som på de 2 første)?

Eller alternativ 3 har det klikka for gamlemor?

Bare lurer jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...